עיקול חשבון בנק ללא התראה – כיצד יש לפעול?

תוכן עניינים

אחת מדרכי הפעולה היעילות ביותר בהן רשאית לפעול רשות ההוצאה לפועל היא הטלת עיקולים על חשבונות בנק של חייבים. החוק במדינת ישראל קובע כי ברגע שרשות ההוצאה לפועל מטילה עיקול על חשבון בנק של חייב היא מחויבת לשלוח לחייב התראה בנוגע לכך. אך למרות זאת ישנם מקרים מסוימים בהם רשות ההוצאה לפועל מטילה עיקולים על חשבונות בנק של חייבים מבלי להתריע בפניהם על כך. בהמשך המאמר נציג בפניכם את המקרים הללו ואת הדרכים שבהן ניתן לפעול כנגד עיקול חשבון בנק ללא התראה. 

 

מידע נוסף בנושא: ביטול עיקול חשבון בנק | איך מבצעים זאת, ומה חשוב לדעת?

 

עיקול חשבון בנק – למה אנחנו מתכוונים?

כאשר חייב ברשות ההוצאה לפועל לא משלם את החוב שקיים נגדו, לרשות ההוצאה לפועל יש את האפשרות להטיל על הנכסים של אותו חייב סוגים שונים של עיקולים במטרה לגרום לו לשלם את חובותיו בהקדם האפשרי. כספים הקיימים בחשבונו של החייב נחשבים לנכס המוחזק על ידי גורם שלישי שהוא הבנק, לרשות ההוצאה לפועל יש את ההרשאה לעקל חשבונות בנק של חייבים. 

 

על פי החוק במדינת ישראל ברגע בו הבנק מקבל צו עיקול בנוגע לחשבון בנק של חייב מסוים הוא מחויב לעצור באופן מיידי את כלל הפעילות בחשבון הבנק של אותו חייב.

בנוסף על כך, מרגע קבלת הצו לבנק יש פרק זמן של עשרה ימים בו הוא צריך להעביר לרשות ההוצאה לפועל מידע הנוגע לחשבונו של החייב, חלק מן המידע אותו מעביר הבנק לרשות ההוצאה לפועל כולל פרטים על כספים שצריכים להיכנס לחשבונו של החייב בעתיד ועוד מידע נוסף. 

כל הכספים הנמצאים בחשבונו של החייב וכל הכספים שעתידים להיכנס אליו מוקפאים ברגע שהוטל צו עיקול על חשבון הבנק של החייב ואין לו שום דרך לעשות בהם שימוש. 

 

עיקולים על חשבונות בנק יכולים להתבצע על ידי גופים נוספים מלבד לרשות ההוצאה לפועל. הרשויות הנוספות אשר רשאיות להטיל עיקולים על חשבונות בנק הן: רשות המיסים, העירייה וביטוח לאומי. לגופים הללו יש אפשרות להטיל עיקולים על חשבונות בנק במקרים בהם חייבים לא משלמים את תשלומי החובה שלהם. 

 

עיקול חשבון בנק של חייב ללא התראה

ברוב המוחלט של המקרים עיקולים מוטלים על חשבונות בנק של חייבים רק לאחר שהם קיבלו התראה על כך. החוק במדינת ישראל קובע כי לרשות ההוצאה לפועל או לכל רשות אחרת מן הרשויות במדינת ישראל אסור להטיל עיקולים על חשבונות בנק של חייבים ללא צווי עיקול אשר מודיעים לחייבים מראש כי חשבונות הבנק שלהם עומדים בפני עיקול. 

אך למרות זאת ישנם מקרים מסוימים בהם לרשות ההוצאה לפועל יש את ההרשאה להטיל עיקולים על חשבונות בנק של חייבים מבלי להודיע להם על כך מראש. 

במקרים בהם יש חשש סביר כי החייב עשוי להבריח נכסים אם יוודע לו מראש כי חשבון הבנק שלו עתיד להיות מעוקל תינתן הרשאה להטיל עיקול על חשבונו של החייב ללא כל התראה מוקדמת. 

 

חשוב מאוד לציין כי רק לרשות ההוצאה לפועל יש את ההרשאה להטיל עיקולים על חשבונות בנק של חייבים מבלי להודיע על כך מבעוד מועד. רשויות המדינה האחרות אשר רשאיות להטיל עיקולים על חשבונות בנק אינן רשאיות להטיל עיקולים מבלי להודיע על כך מראש באף מקרה ואפילו אם קיים חשש סביר כי החייב יבריח נכסים. 

 

עיקלו לי את חשבון הבנק ללא התראה – מה אפשר לעשות?

במידה וחשבון הבנק שלכם עוקל ללא התראה מוקדמת בראש ובראשונה חשוב שתדעו כי המצב לא חייב להישאר כפי שהוא לאורך כל חייכם וכי באמצעות עבודה משפטית מקצועית ונכונה אתם תוכלו להשיג ביטול לעיקול שהוטל על חשבון הבנק שלכם. 

יש אפשרות להשיג ביטול על עיקול חשבון בנק במידה ומצליחים להוכיח כי העיקול בוצע לא בהתאם לחוק וללא שימוש בצו עיקול כפי שהחוק דורש. 

 

בנקודה זו חשוב לציין כי הדרך היעילה והבטוחה ביותר לביטול עיקולים שהוטלו על חשבונות בנק היא פנייה אל עורך דין המתמחה בהליכי הוצאה לפועל אשר יסייע לכם לבטל את העיקול. 

אם חשבון הבנק שלכם עוקל ללא התראה מראש אנו ממליצים לכם לפנות בהקדם האפשרי אל עורך דין בעל התמחות בהליכי הוצאה לפועל כדי שהעיקול על חשבון הבנק שלכם יבוטל מהר ככל הניתן ואתם תוכלו לשוב לחייכם השגרתיים. 

 

ביטול עיקול חשבון בנק – טענת אי חוקיות

אחת הטענות בה חייבים יכולים להשתמש לצורך ביטול עיקול שהוטל על חשבון הבנק שלהם היא טענת אי חוקיות. לחייבים יש את האפשרות לטעון כי רשות ההוצאה לפועל פעלה לא בהתאם לחוק כאשר היא החליטה להטיל עיקול על חשבון הבנק שלהם מבלי להודיע להם על כך מראש מאחר ולא היה קיים חש סביר להברחה של נכסים. 

זכותו של חייב לקבל התראה מוקדמת על עיקול חשבון הבנק שלו נחשבת לזכות קניין יסודית אשר ניתן לשלול אותה רק במקרים קיצוניים וחריגים כאשר קיים חשש חזק לכך החייב יבריח נכסים. 

 

החשיבות בעבודה עם עורך דין המתמחה בתחום

כפי שאתם יכולים להבין עיקול של חשבון בנק משפיע בצורה משמעותית על חייהם של חייבים. הבנק הינו נושה מיומן ומקצועי, אי לכך התעלמות מהוראות הבנק תגרום בסופו של דבר נזק נוסף לחייב. אם חשבון הבנק שלכם כבר עוקל ללא התראה או שמא אתם יודעים כי חשבון הבנק שלכם עתיד להיות מעוקל, מומלץ מאוד ליצור קשר עם עורך דין בעל התמחות בהוצאה לפועל. 

עורכי דין המתמחים בהליכי הוצאה לפועל ידעו לספק לכם את כל המידע החיוני בנוגע לזכויות שלכם ולמצב המשפטי שלכם. בנוסף על כך הם יעזרו לכם לבחור את דרך הפעולה הטובה ביותר עבורכם במטרה לחסוך לכם כסף, זמן, אי נעימויות ועיקולים נוספים.

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

אהבתם? שתפו:

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותי המשרד

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: