אחת ולתמיד: האם שווה לקנות רכב מכונס נכסים? עונים על זה כאן.

תוכן עניינים

קניית רכב מכונס נכסים היא דרך טובה לרכוש רכב במחיר מצוין, בתוספת אפקט התחרות שעשוי גם הוא להשפיע על חווית ה"משחק" שלנו והרצון לקבל מחיר כמה שיותר זול. למרות כל הטוב שבעסקה כזאת, רצוי להכיר את הסיכונים וההשלכות האפשריות, כדי לא להיכנס למקום שלא היינו רוצים להיות בו או לחוות אי נעימות שנתחרט עליה.

מיהו כונס הנכסים?

כונס הנכסים הוא עורך דין הממונה על ידי רשות ההוצאה לפועל, ותפקידו הוא למכור נכס שהחרימו לאדם אחר בגלל חוב שהיה לו. כך הוא שואף להשיב את הכסף לבעל החוב לבנק.

בזכות הלחץ לקניה, ומאחר שמדובר בכסף שאדם אחר צריך בדחיפות, ניתן למצוא רכבים כאלה לעיתים במחירי מציאה ובאיכות טובה מאוד ביחס למחיר.

 

איך עובדת ההתנהלות מול כונס הנכסים?

כשרוכשים רכב מכונס נכסים, אנחנו למעשה משתתפים במכרז צרכני – מעין מכירה פומבית בה המוכר מחליט על מחיר המינמום, ומשאיר את הקונים להחליט מי מוכן לשלם יותר עבור אותו הרכב. המחיר מצוין באופן כזה שגם אחרי התחרות של הקונים – עדיין המחיר עשוי להישאר אטרקטיבי מאוד וכדאי לאותו דגם רכב. לאחר מציאת הקונה, יוגשו המסמכים לחתימה והעברת הבעלות בכל הקשור למיסים ולרישומי הרכב במשרד התחבורה.

 

 

האם שווה לקנות רכב מכונס נכסים? אחת ולתמיד…

כדי לבדוק האם עסקה של רכישת רכב מכונס נכסים היא כדאית, מומלץ לבחון זאת בשני היבטים: ההיבט הכספי והיבט איכות הרכב.

מהבחינה הכלכלית, ניתן לראות בבדיקה פשוטה עם מספר אתרים, מה מחיר המחירון של אותו הרכב ולבצע חשבון פשוט. כאשר אנחנו רואים שהרכב נמצא מתחת למחיר המחירון, אנחנו מבינים שלא מדובר בעסקה גרועה – קודם כל. אך אם המחיר נמצא מעל מחיר המחירון, כדאי לחשוב פעמיים האם כדאי להיכנס לעסקה כזאת.

ויש גם את ההיבט השני, שהוא היבט האיכות והתיקונים הנדרשים במוסך.

לדוגמה: אם מצאנו רכב שמחירו בשוק עומד על 60,000 ש"ח, ומכונס נכסים נמצא אותו ב40,000 ש"ח, האם זה בהכרח אומר שהעסקה כדאית?

לא בהכרח, מכיוון שאם איכות רכיבי הרכב לא טובה מספיק, כנראה שניאלץ לשלם במהלך שנות ההחזקה שלו יותר מ20,000 ש"ח (הפרש המחירים) על תיקונים והחלפת רכיבים, ועל כן – על אף שעסקה כזו נראית אטרקטיבית במבט ראשון, היא למעשה לא יותר כלכלית מהשניה.

 

בא לכם לראות אם זה מתאים לכם?

אנחנו נעזור לכם לבצע את הבחירה הנכונה!

עורכי הדין של משרד עו"ד רייפר ושות' כאן לשירותכם! פנו אלינו דרך הטופס שבאתר ונשמח לסייע בכל שאלה.

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי

אהבתם? שתפו:

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר