גביית חובות מחברות

תוכן עניינים

בהיבט המשפטי, יש הבדל בין גבייה מאדם פרטי לבין גבייה מחברה. חברה היא למעשה ישות שנמצאת בבעלות של אדם אחד או יותר, ועל כן יש להתייחס אליה אחרת – וכמו כן, בהיבט גביית החוב ניתן למצוא פתרונות אחרים כאשר מדובר בחברה, לעיתים גמישים יותר (אך לא בהכרח) וזאת כאמור תלוי בעורך הדין וניסיונו בעניין גביית החובות.

בתהליך גבייה מאדם פרטי, ישנן גישות שונות המשתנות בין היתר בהתאמה להאם החברה היא חברה בע"מ או לא – במילים אחרות כל מקרה לגופו.

גביית חובות: תופעה הרווחת יותר ויותר בשנים האחרונות

לא נדיר לראות שיקים שחוזרים ועסקים שנמצאים במצב של פשיטת רגל במדינת ישראל. אין ספק שלעבור מצב של פשיטת רגל בעסק או בחברה זהו לא מצב נעים כלל, אך מה שעוד יותר עשוי להיות לא נעים הן ההשלכות של פשיטת הרגל על הצד השני: הנושים. כמעט כל עסק צובר חובות אותם הוא מתחייב לשלם לספקים, לעובדים ועוד עד תאריך מסוים. במידה והוא לא מסוגל לשלם אותם, לעיתים אנו עדים לתופעה ההולכת ונרחבת של חובות שאינם משולמים בזמן. כך, אנו מוצאים את עצמנו מדברים על סכומי עתק של מיליארדי שקלים שאינם משולמים מדי שנה!

אם כך, חשוב להבין מה ניתן לעשות במצב? האם יש דרך לגבות את החוב או שהוא אבוד?

חובות אבודים: אל תאבדו תקווה

אם יש לכם חוב אבוד, אולי יעודד אתכם לדעת כי רוב החובות אכן משולמים, גם אם מדובר בהסדר חוב שנפרס על פני חודשים או שנים. אך כדי שהחוב ישולם, חשוב לפעול בזמן. סקרים ומחקרים מוכיחים כי הסיכוי לגבות את החוב פוחת משמעותית ככל שעובר הזמן. אחת ההשערות לכך היא העובדה כי אתם כנראה לא הנושים היחידים של אותה חברה/עסק. בזמן ששאר הנושים כן פועלים כדי לגבות את החוב באמצעות עורכי דין וגוף ההוצאה לפועל ואתם לא, הרי שהסיכוי שלכם לגבייה רק הולך וקטן ככל שעובר הזמן.

האם ניתן לצפות חובות אבודים מראש?

אם היה ניתן לצפות זאת באופן מושלם, כנראה שלא היו חובות שלא משולמים, ובטח לא בהיקף של מיליארד ש"ח בשנה. אי אפשר למנוע חובות אבודים מכיוון שהם חלק ממהלך החיים של עסק, כך או כך; אך ניתן להבחין בסימנים המוקדמים ולתת על אותו אדם תשומת לב יתרה שייתכן שתמנע זאת בהמשך. סימנים כגון מעבר למקום יותר קטן, צמצום בעובדים, צמצום תקציבים ועוד אכן יכולים להעיד על כך שלחברה יש בעיות כלכליות או תזרימיות ויהיה לה קשה יותר לשלם את החוב.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא גביית חובות

מאמרים בנושא גביית חובות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר