הסכם ממון לא הוגן: האם אתם זקוקים לזה? כל התשובות כאן!

תוכן עניינים

הסכם ממון הוא עוד אחד מהדברים שכולנו עושים על מנת לקבל שקט. אנחנו לא רוצים ולא מחכים ליום שבו נשתמש בו, אך ההיערכות באמצעות הסכם ממון בכל זוגיות היא חיונית לאין שיעור – למעשה, מדובר באחת הדרכים הטובות לבטח את הזוגיות שלכם למקרים בלתי צפויים, ולמזער את הנזק עד כמה שניתן במקרים כאלה.

 

מהו הסכם ממון לא הוגן?

נתחיל באמירה כוללנית לגבי כל הסכמי הממון – כל הסכם שנחתם בין שני בני זוג הוא הסכם ששואף להיות הוגן עד כמה שניתן בהיבט חלוקת הרכוש. יש המביטים על הסכמי ממון לא הוגנים, וסבורים כי אין הסכמה מלאה בין הצדדים החתומים עליהם, או כי בן זוג אחד נאלץ "להתפשר" על חלקו או לא ייחס לכך חשיבות. אך ברוב הפעמים, בעוד שהדבר נוטה להצטייר כבעייתי, הוא לא כך במציאות.

 

אז מתי יש צורך בהסכם ממון לא הוגן? במקרים מסוימים, בהם למשל הגבר או האישה מרוויחים יותר כסף מהשני. במקרה כזה לא יהיה הוגן לקבוע חלוקת רכוש שווה ביניהם, וכך הסכם הממון נוצר בהתאם.

כך, הסכם הממון אינו נשען למעשה על שוויון אלא על היחסים הקרובים בין השניים ועל העובדה שיוכלו לשנות או להתאים את ההסכם בעת הצורך.

 

מה מרכיב הסכם ממון מוצלח?

המרכיב המרכזי של הסכם ממון מוצלח הוא כנות בין שני בני הזוג. כאשר יש כנות מלאה, כל אחד מסוגל להצהיר על הרכוש איתו הוא מגיע לפני הנישואין, כך שהוא יוכל לצאת עם דברים אלו במקרה של פרידה.

הסכם כזה נועד גם לוודא כי במקרה של מוות של אחד מבני הזוג, הצד השני יקבל רכוש וכספים שיוכלו לכלכל אותו ואת המשפחה שנותרה. הסכם ממון לא הוגן בסופו של יום נועד להיות לטובת בני הזוג – או במילים אחרות: הסכם ממון לא הוגן – הוא הרבה יותר מהוגן!

 

כמה עולה לערוך הסכם ממון?

ניתן לערוך הסכם ממון בעצמכם ללא עלות – ישנם טפסים להורדה באינטרנט. יש לציין שבהחלטה לעשות זאת לבד יש לשקול בכובד ראש את העובדה שהמסמך הוא סטנדרטי לחלוטין, ולא מותאם אישית למקרה הספציפי שלכם – מה שיכול לגרום לכם לפספס בקלות סעיפים חיוניים שעשויים להגן עליכם. נוסף על כך, יש לזכור שהמסמך לא עבר בדיקות משפטיות ע"י עורך דין עם ניסיון רב וספציפי בעריכת הסכמי ממון. 

עלות סטנדרטית לעריכת הסכם ממון על ידי עורך דין היא 5000-6000 ש"ח, ובמקרים חריגים גבוהה יותר.
לקבלת הצעת מחיר לעריכת הסכם ממון ע"י משרד דרעי רייפר ושות', מוזמנים לפנות אלינו דרך טופס הפניה שבאתר.

 

מהו הסכם ממון בעייתי?

הסכם ממון בעייתי הוא מצב בו אחד מבני הזוג חותם על ההסכם תחת לחץ כבד. לעיתים זהו הסכם המשמש לתנאי לקיום קשר הנישואין בין השניים. כל אחד מהצדדים יכול להביא עורך דין מטעמו שיעבור על המסמך, יבחן אותו ויאשר שהוא אכן הוגן. למעשה, מדובר בזכות בסיסית של האדם.
ישנם אנשים המעדיפים לעבור על ההסכם לבד ולא לשכור עו"ד בשל העלות של ההליך. אנו מבינים את הסיטואציה, ואכן לעיתים בדיקה של עורך דין עשויה להישמע מיותרת, אך יש לזכור שהחיסכון הקטן הזה נועד לחסוך המון כספים בשעה קשה, ולכן כדאי לחסוך בכל מקום אחר – אך פה לא כדאי להסתכן. השתמשו בעורך דין לבדיקת המסמך. 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי

אהבתם? שתפו:

הצוות שלנו לרשותכם

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר