רכישת דירה מקבלן: עו"ד מקרקעין מסביר את הסכנות שברכישת דירה מקבלן

תוכן עניינים

איזה כיף זה להגיע לדירה משלכם!
סוף סוף אתם יכולים לממש את החסכונות שחסכתם במשך שנים ארוכות – בדירה שתשמש כבית החלומות שלכם.

בין אם אתם קונים דירה למגורים או להשקעה, חשוב שתדעו שברכישת דירה מקבלן יש גם יתרונות וגם חסרונות. בין היתרונות: יש לכם חופש וגמישות אדירים.
אם אתם רוצים לשבור קירות או לאחד חדרים אתם יכולים לעשות זאת בבקשה מול הקבלן. אם אתם רוצים לקבוע איך המטבח שלכם ייראה, איך החדרים ייראו ועוד – אתם יכולים. יש לכם למעשה המון אפשרויות ברכישת דירה מקבלן. זאת בזכות העובדה שהבית עוד לא מוכן ואתם חותמים למעשה רק "על הנייר".
אז כל מה שנשאר זה רק להגיע להסכמים.
איפה הבעיה? הרבה פעמים אנחנו נתקלים בסעיפים בחוזה שאנחנו לא תמיד מבינים, אנחנו נתקלים בשרטוטים לא ברורים של המבנה, ואנו לא תמיד מבינים איך הכל יתחבר וייראה בסוף – ואז, אנחנו מגיעים לתוצאה הסופית ומבינים ששילמנו הרבה מאוד כסף על דירה שאינה מדויקת לנו.

 

ממה כדאי להיזהר, עוד לפני הפגישה עם העו"ד? נסביר:

עו"ד מקרקעין מסביר: אז מה אנחנו צריכים לבדוק בעת רכישת דירה מקבלן?

אז יש הרבה דברים שכדאי לנו לבדוק לגבי הקבלן בעת רכישת דירה מקבלן, וגם לגבי הנכס שאותו אנחנו רוכשים. כמו שאמרנו – מדובר בהוצאה כלכלית מאוד כבדה, ולא כדאי שנקל בה ראש.
אנחנו רוצים להיות כמה שיותר בטוחים לגבי הרכישה שלנו, אז הדבר הראשון שנעשה הוא לבדוק איך בדיוק ייראה הפרויקט. אנחנו אמנם לא יכולים לדעת איך זה ייראה במציאות, אך יש הרבה מערכות ממוחשבות שדרכן אנחנו יכולים לדעת איך הדברים נראים בשטח, ויהיה ממש חבל לא להשתמש בעובדה זו.

דבר נוסף, מומלץ מאוד לבדוק עם הקבלן איזה בן אדם הוא? האם הוא אמין? האם הוא עשה עסקאות כאלה בעבר? האם יש לו שם בתחום? איזה חוסן כלכלי יש לו? מה אנשים אחרים חושבים עליו?
כולנו שמענו בחדשות על סיפורים של אנשים שנעקצו במאות אלפי שקלים או נכנסו ל"הרפתקאות" עם נוכלים, בעקבות אמון יתר באנשים שהם עובדים איתם.

 

רכישת דירה מקבלן: עו"ד מקרקעין יכין לכם את חוזה הרכישה וימנע מכם טעויות קריטיות

חשוב להיוועץ בעו"ד מקצועי שיערוך עבורכם מעבר קפדני על חוזה המכר וידאג למניעת טעויות קריטיות.
מדוע חשוב להיוועץ בעו"ד מקרקעין מקצועי לרכישת דירה מקבלן?

  1. עו"ד מקרקעין יודע לבחון מקרוב את "האותיות הקטנות"
  2. לעורך דין כזה יש ניסיון קודם בתחום, והוא יידע לעזור לכם גם עם תחומים אחרים ברכישה
  3. זכרו שלקבלן שלכם יש עו"ד עם אינטרסים משל עצמו – אתם לא רוצים להיות חלילה קורבן לסעיפים שחתמתם עליהם ולא הבנתם את משמעותם עד הסוף
  4. רכישת דירה מורכבת מהמון פרמטרים מורכבים כמו: מתי הדירה תהיה מוכנה, והאם יש התחייבות לכך? מה גובה המס שצריך לשלם, והאם ניתן להפחית אותו? ועוד המון פרמטרים אחרים שתוכלו להבין לעומק רק לאחר פגישה עם עו"ד.

 

סיכום

רוב האנשים רוכשים דירה מקבלן כשהם רוצים לקבל משהו מוכן, כשרוכשים דירה חדשה ניתן לעצב אותה איך שרוצים ואנחנו קובעים איך היא תיראה. בנוסף, אין לנו את ההתעסקות עם תהליך הבניה, עם ריצות אחרי מתקין המטבח, הנגר ועוד. ומנגד, יש לא מעט דברים שכדאי להיזהר מהם לפני שרוכשים דירה מקבלן.

בדיוק מהסיבה הזו – לפני הכל, כדאי להתייעץ עם עו"ד מקרקעין לצורך רכישת הדירה כהלכה.
עורכי הדין של משרד עו"ד רייפר ושות' כאן לשירותכם! פנו אלינו דרך הטופס שבאתר ונשמח לסייע בכל שאלה.

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי

אהבתם? שתפו:

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר