עורך דין ליקויי בניה מומלץ: האם הקבלן מסרב לשאת באחריות הליקויים בדירה שלכם?

תוכן עניינים

שילמתם כספים רבים על מנת לגור בבית שנבנה באופן איכותי, כזה שאמור לשרת אתכם לעוד שנים רבות, בעוד שהמשפחה ושאר הדיירים אמורים להרגיש כי זהו המקום המוגן ביותר בשבילם. אך במקרים רבים, מתגלים ליקויי בנייה – שזהו כלל לא דבר נעים ולרוב תופס אותנו בדיוק בזמן הכי לא צפוי.

במקרים כאלה, רובנו יודעים כי ניתן לתבוע את הקבלן וחברת הבנייה אשר בנו את הבית ולבקש מהם פיצוי מסוים – אך מה ניתן לעשות כאשר הם לא מסכימים לשאת באחריות מלאה על הנזק?

האמת הלא נעימה היא שברוב הפעמים חברות אלו אינן מחזירות כסף בקלות. בדרך כלל, ישנו צורך לגשת אל בית המשפט ולפתוח בהליכים נגדם – זהו הרגע בו תצטרכו לעבוד עם עורך דין ליקויי בנייה. על כל התהליך ועוד, נסביר במאמר הבא:

 

עורך דין ליקויי בניה מומלץ | ראשית, מהם ליקויי בניה?

לפני שמדברים על מה הם ליקויי בניה, יש להבין כי הדבר נפוץ למדי. למעשה, אחוזים גבוהים למדי בקרב הבניה החדשה לוקים בליקויי בניה הפוגעים ברמה כזו או אחרת בבריאות המתגוררים בהם. ברוב המקרים הדבר לא נעשה מתוך רשלנות, אלא לעיתים החברות נוטות להיות לא מדויקות בתהליכי הבנייה – סביר שיקרה דבר כזה מאחר שכמות הבניה היא גדולה. 

כך למשל, קל למצוא תשתיות שלא יעבדו. במקרים גרועים יותר המגורים בבית יכולים להיות מזיקים לבריאות ואף מסוכנים. במקרה כזה מומלץ להפעיל שיקול דעת באשר להמשך המגורים באותו בית, עד לתיקון התקלה. 

עד שהתקלה תטופל בקצב מהיר ככל הניתן, ככל הנראה תיאלצו להתמודד מול חברות הבנייה. ליקויי בנייה יכולים להיות מפורשים ככאלו שנוצרו על ידי הדיירים, תנאי קרקע או מזג האוויר – אך לרוב חברות הבנייה מתגלות כבעלות האחריות במקרה זה וניתן לנסות לגשת איתן להליכים משפטיים.

 

כיצד ניתן להוכיח שאכן יש ליקויי בניה?

אנחנו מאמינים שלא תרצו לתבוע את חברות הבניה אם אין לכם סיבה מספקת כדי לעשות זאת, אך תצטרכו להראות הוכחות כי אכן ישנם ליקויי בנייה לאחר סיום העבודה. כיצד ניתן להוכיח את דברים אלו? זה הזמן להזמין בעל מקצוע המתמקד במקרים מסוג זה. אנו מדברים על אחד המתמחה בלמצוא ליקויים שכאלו. יש לדעת כי לרוב מדובר באנשים עם רישיון מיוחד, שלמדו את התחום לעומקו. כך המסמכים שהם מייצרים הם כאלו בעלי תוקף משפטי. בהמשך הדרך הם יוכלו להעיד בבית המשפט לטובתכם. השקיעו זמן רב במציאת אדם שכזה.

 

אילו סוגים של ליקויי בניה קיימים?

ליקויי בנייה יכולים לנוע על פי רצף רחב למדי, יש כאלו שהם שוליים וקשורים לאסתטיקה וישנם כאלו שהם חמורים ביותר ומסבים לדיירים נזקים בריאותיים בלתי הפיכים. 

בכל מקרה, ליקויי הוא ליקויי ואין צורך להשלים איתו גם אם הוא קטן למדי, הרי הדירה הייתה אמורה להגיע במצב הכי טוב שיש. יתרה מזאת, במידה וקיימים ליקויים בדירתכם, יש לכם את הכוח לתבוע את חברת הבנייה ולבקש פיצויים. יש להבחין בין תקלות הנוצרו לאחר זמן מה של מגורים ובין כאלו שנראו רגעים ספורים לאחר קבלת המוצר המוגמר.

לעיתים המקור לתקלות שהתגלו לאחר זמן רב יכול להיות כתוצאה מבנייה לא איכותית.

בחלק מהמקרים, ישנו קושי להוכיח אותם מכיוון שעברה כמות זמן מכובדת מאז שחברת הבנייה סיימה את עבודתה.

 

הקבלן חייב למנוע ליקויי בניה בעתיד ככל הניתן

בעלי מקצוע צריכים לעבור על המוצר המוגמר לפני שאתם נכנסים לגור בו. גם חברת הבנייה מצהירה כי אכן סיימה את עבודתה בצורה תקינה, הרי שהדבר הוא בגדר חובה.

יש להזמין מיוזמתכם בעל מקצוע שיבצע בדיקה משלו ו"יסתכל במבט נוסף" על העבודה שנעשתה.

כל עוד חברות הבנייה יצרו את הבית בצורה תקינה, בעל המקצוע יסיים את עבודתו במהרה. במקרים אחרים בהם התגלו ליקויים, הבדיקה יכולה לקחת זמן ואף ישנו צורך ליצור מסמכים המתעדים את הפגיעה על כל רבדיה. 

יש גם לוודא כי הבדיקה נעשתה בעזרת טכנולוגיה גבוהה שמטרתה היא אכן לבדוק את הבעיות השונות היכולות להיווצר.

  

עורך דין ליקויי בניה: איך מגישים תביעות?

יש להבין כי התביעה עצמה יכולה להיות מורכבת למדי.

ראשית כל, ישנו צורך לבצע בדיקה ברחבי הבית ולתעד בצורה מקצועית את הליקויים השונים.

עורך הדין יקבע מהו הסכום שאותו אתם צריכים לבקש כפיצוי מחברת הבנייה, ובעל מקצוע איכותי הוא כזה שידע לאתר את הגורם הספציפי האחראי ללקות שהתגלתה בבנייה שלכם בקלות ובמהירות!
יש לשים לב כי אינכם תובעים גורם שבסוף ימצא כלא אשם לאחר הליך משפטי מסוים. הליך התביעה עצמו יכול להיות מורכב ואף לעלות כסף רב. זכרו כי גם ישנו בית המחכה להיות מאוכלס וצריך להיות מתוקן.

לכן, נסו להגיע להליך קצר עד כמה שאפשר.

 

האם ניתן להגיע לפשרה עם חברת הבניה?

בדרך כלל, חברות בניה יעדיפו לסיים עם תהליך הטיפול בתביעה שלכם בצורה קצרה ויפה. לרוב מדובר בלקויים שנעשו מבלי להבחין וכך גם העלות שלהם היא איננה גדולה, לכן הן מעדיפות שהעניין לא יגדל יתר על המידה.

או במילים אחרות, הכף מוטית יותר לטובתכם במקרה זה – חברות פעמים רבות יבקשו להגיע להסכם פשרה עם הצד התובע ויתנו לו פיצויים.

גם אפשרות זאת היא אינה קלה – אך מהרגע בו השגתם תיעוד נכון של לקויות,

הרי שהדרך לקבלת הכספים מוטלת על עורך דין ללקויי בנייה. עורך דין ליקויי בניה מומלץ ידע לבצע את הפעולות ההכרחיות עבורכם כדי להשיג את הפיצוי המיוחל. 

 

לסיכום

תביעות על ליקויי בנייה הן דבר שאסור להקל ראש לגביו. מדובר בתחום אשר כולל בתוכו את הבית שבו תרצו לגור לאורך זמן, ובאחת הקניות הגדולות ביותר שתעשו בחייכם. לקויות כאלו יכולות גם להיות מסכנות חיים, ומולכם עומדת חברת בנייה גדולה שלרוב מבקשת לא לשאת באחריות לעניין.
ההמלצה היא לעבוד לצד עורך דין איכותי הבקיא בתחום ליקוי הבנייה. בעל מקצוע שמכיר את רזי החוק והמקצוע, המבין במדויק מהן הפעולות שצריך לעשות על מנת לקבל את הפיצויים שלהם ייתכן שאתם זכאים. 

יש להיות מוכנים להליך לא פשוט ואף לעיתים כזה הלוקח זמן רב – אך הנזקים מרחיקי לכת ולא כדאי להקל בהם ראש!

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי

אהבתם? שתפו:

הצוות שלנו לרשותכם

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר