קבוצת רכישה: יתרונות וחסרונות – האם זה כדאי?

תוכן עניינים

להצטרף לקבוצת רכישה זהו אחד הרעיונות המבריקים ביותר שניתן לבצע, כאן במדינת ישראל. לעיתים, קבוצת רכישה יכולה אף להיות משתלמת יותר מרכישת דירה מקבלן או דרך יד שניה.
קבוצת רכישה היא למעשה התאגדות של מספר אנשים לצורך רכישת הקרקע ובניה עצמית. השלב הראשון הוא התאגדות הקבוצה ע"י עו"ד, מתווך או חברה חיצונית ורכישת הקרקע – ולאחר מכן, בוחרים את הצוות שינהיג את הפרויקט ויוציא אותו לפועל.

 

לרעיון כמו זה יש מספר שלבים, בעלי סיכון מסוים שכדאי לשקול בכובד ראש.

כדי לעזור לכם לקבל החלטה שקולה, החלטנו לעשות קצת סדר בדברים –
אז מהם היתרונות והחסרונות שבקבוצת רכישה?

 

היתרונות שבקבוצת רכישה

  • בראש ובראשונה קבוצת רכישה היא חסכונית. למעשה, רכישה שכזו יכולה לחסוך למשתתפים מאות אלפי שקלים רק מעצם הקניה בקבוצה!
  • דבר שני שיש לשקול הוא היבט המימון. בפרויקטים יזמיים נורמטיביים, בדרך כלל המימון נמצא ביחס ישיר למכירות, ולא תמיד הוא זול – מאחר והיזם טבוע בחוסר ודאות לגבי הרכישות הבאות שעתידות להגיע או לא להגיע.
  • בקבוצות רכישה הכל יותר מהיר, וניתן להשיג מימון בריבית נמוכה יותר.
    ההיבט השלישי הוא שליטה – כשקונים דירה דרך קבוצת רכישה, ניתן להשיג שליטה ברמה הגבוהה ביותר על כל פרט ופרט בבנייה. זאת מאחר ולקבוצה יש כוח אדיר ביחד.

 

החסרונות שבקבוצת רכישה

  • הבולט ביותר הוא חוסר ודאות. כאשר רוכשים דירה מיזם, ברוב המקרים המחיר, הזמנים והתנאים קבועים מראש בחוזה, וזאת כולל פיצויים במקרה שהיזם לא עומד בתנאים שהוסכמו.

כשנכנסים לקבוצת רכישה, לוח הזמנים עשוי להתארך, מחיר הדירה בזמן הזה עלול להתייקר משמעותית והרוכשים בזמן הזה כלל לא מקבלים פיצוי. יש לבצע ניהול סיכונים זהיר ביותר ולוודא שאנחנו מבינים את ההשלכות של הדבר.

  • קיפאון תשלומים – אם אחד או יותר מחברי הקבוצה לא יכולים להעביר את התשלום, מכל סיבה שהיא – מצוקה אישית כלכלית, אירועים בלתי מתוכננים ועוד, הפרויקט כולו יתעכב ועשוי לגבות עלויות נוספות.
  • חוסר הסכמות – חיסרון שלא נדיר לשמוע עליו בקרב חברי קבוצות רכישה. ואם נחשוב על זה, זה גם הגיוני. בין כמות אנשים ששמים את כספם יחד, עלולים להיווצר לאורך כל התהליך אי הסכמות וויכוחים בין חברי הקבוצה שהם לכשעצמם עלולים לעכב את הפרויקט, על אף האינטרס המשותף לזרז את הבניה.

 

לסיכום

קבוצות רכישה הן מעולות, לאחר שבודקים ומבינים את הפרויקט על בוריו.

עם צוות עורכי הדין המיומנים שלנו, נשמח לעזור לכם לצלוח בעסקה כזאת ולהימנע מטעויות קריטיות!

פנו אלינו דרך הטופס שבאתר ונשמח לסייע בכל שאלה.

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי

אהבתם? שתפו:

הצוות שלנו לרשותכם

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר