גביית חובות מלקוחות – 0% סיכון! | 35 שנות ניסיון בגבייה עסקית

תוכן עניינים

בתקופת הקורונה, תקופה שהייתה ונותרה קשה לעסקים רבים, בעלי עסקים נותרו חסרי יכולת לשלם את הסכום הדרוש להם – ולצד זה, ישנם עסקים הנדרשים לעמוד על זכותם לגביית החובות בשיתוף עם הוצאה לפועל (בצדק, יש לומר) כפי שסוכם ביניהם בתנאים שבעל פה או בכתב, עם עורך דין גביית חובות המוסמך לתחום הגבייה (נקרא גם "עורך דין גבייה"). ייתכן שזה קרה לכם, ובעקבות המצב נותרתם עם בור תזרימי שלא מותיר לכם שקט.
הרי אין כמעט בעל עסק או נותן שירות שלא מכיר את היום הזה בחודש שבו הוא מבקש את התשלום מהלקוחות, ומקווה שכל התשלומים יוסדרו בזמנם. במצב שבו זה לא קורה, רבים מאיתנו, ובעיקר אלו שחסרי ניסיון עם בקשת תשלום מלקוחות, נותרים אובדי עצות אל מול המצב ואז אין ברירה אלא להיעזר ב-עורך דין לגביית חובות.

 

למעשה, כל אחד יכול למצוא עצמו במצב שבו זה קורה, אז מה עושים? מה ניתן לעשות כאשר אין ברירה אלא להתמיד בדרישות התשלומים מהלקוח אשר לא הוסדרו כהלכה ופגעו בתזרים העסקי שלכם? מתי מתחילים להיעזר בעורך דין גביית חובות? קודם כל מבינים שבין אם איחרו לכם בתשלומים או שלא שילמו לכם מאז המועד שנקבע מראש, יש לכם את הזכות המלאה לדרוש את הסכום שמגיע לכם!
בתחילה כדאי לנסות לפתור את העניין על מי מנוחות, אך לעיתים זה לא מספיק ואנו נאלצים להיוועץ ב- עורך דין גביית חובות לצורך גביית חובות מלקוחות בהצלחה.

אז בואו נעמיק ונבין מה ניתן לעשות בנושא גביית החובות שמגיעים לכם.

רוצים לדעת כבר מעכשיו כיצד לנקוט עם החוב שלכם? מעוניינים להפסיק את חוסר הודאות?

בואו להתייעץ איתנו:

 

למה חשוב לבצע גביית חובות מוקדם באמצעות עורך דין הוצאה לפועל בתחום גביית חובות?

לגבות את החוב בשלביו הראשוניים באמצעות עורך דין גביית חובות דרך הוצאה לפועל הוא עניין קריטי ביותר. מסקרים ומחקרים עולה שוב ושוב כי הסיכוי לקבל תשלום על חשבוניות לאחר שמועד התשלום שלהן עבר קטן עם כל יום שעובר, המשמעות היא שככל שתחכו עם התשלום, כך הסיכוי שלכם לדרוש אותו בצורה מהירה ופשוטה קטן והעניין עלול להסתבך ולכן חשוב לפנות אל עורך דין גביית חובות בזמן – למעשה, כדאי לכם לנקוט פעולה כמה שיותר מוקדם ולהשיב את הצדק אל הידיים שלכם.

 

האם ניתן לצפות מראש לקוחות שלא הולכים לשלם את החוב?

למרבה המזל, כן. תשומת לב גבוהה לעניין התשלומים ומועד העברתם מולידה ערנות גבוהה לסימנים המקדימים. ניתן לצפות מראש לקוחות אשר אין בכוונתם לשלם גם ללא עזרתו של עורך דין לגביית חובות, אלא באמצעות החושים של כל אחד מאיתנו – לעיתים אי התשלום מתבצע מפאת חוסר עמידות כלכלית אך לעיתים גם מהקלת ראש בנושא. ובדיוק מסיבה זו, אנחנו ממליצים דווקא לכם: לא להקל ראש בנושא ולגבות את החוב כמה שיותר מוקדם באמצעות עורך דין גביית חובות מומחה אשר מסייע להשיב גביית חובות מלקוחות ובזמן דרך הוצאה לפועל – הגוף הממונה על כך. כי כפי שכבר צוין לעיל, נתונים סטטיסטיים ממחישים כמה חשובה ההכרה בבעיה עוד בזמן המוקדם – וככל שתגובתכם לנושא תהיה יותר מהירה, כך ייטב לכם.

 

 

סימנים של לקוחות אשר לא הולכים לשלם הם למשל: הודעה מהלקוח על כך שישנן בעיות בתזרים המזומנים שלו ופשוט אינו יכול לשלם, צ’ק שחוזר, עובדים שמפוטרים, מעבר למקום חדש ויותר קטן, עזיבת עובדים מטעם עצמם, ונורות אדומות נוספות.

כל אלה יכולים להצביע על מצוקה כלכלית גבוהה, ואף על פי שאלו צעדים המעידים על רצון לשיפור ושינוי בחברה, בהרבה מקרים הם מולידים חוסר יכולת להחזיר חובות – ולכן חשוב להיות עם היד על הדופק כל הזמן, ואם צריך לא להתבייש להתייעץ עם עורך דין לגביית חובות, משום שאין לנו ספק שכאשר חייבים לכם כסף, דבר שמקשה על היכולת שלכם להתנהל על אחת כמה וכמה אם מדובר בסכום גדול – הוא דבר מתסכל.

ולכן, כדאי למצוא פיתרון יעיל לבעיה וכמה שיותר מהר, פיתרון שמאפשר אורך נשימה, עד כמה שניתן – לשני הצדדים במטבע.

 

באותה נשימה כדאי לציין גם, שקיימים סימנים פחות נראים לעין – כגון משברים אישיים שהחייב עובר כמו גירושים, פיטורים וכו'. אך בכל אופן, במידת האפשר כדאי להיות ערניים ולזהות את הנורות האלה מבעוד מועד. ברגע שזיהיתם, התחילו לנסות למצוא פיתרון יעיל באדיקות – ומומלץ בעזרת האדם המומחה לכך, שהוא עורך דין גבייה או בשמו המחופש יותר: "עורך דין גביית חובות", או "עורך דין לגביית חובות" באופן נפוץ.

 

עורך דין גביית חובות: אילו משברים אישיים יכולים להערים קשיים על תשלום החוב?

משברים אישיים כגון מחלה, פטירה של אדם קרוב, פרידה, פשיטת רגל של עסקים אחרים ועוד עלולים להערים קשיים על החייב וכך הסיכוי שישלם לכם – פוחת. הסיבה שמשברים אישיים הם גורם כה משמעותי בתשלום החוב על העסק, היא שכאשר אדם נמצא במשבר, הראש שלו נמצא פחות בתוך העסק, הריכוז שלו נפגע, וכפועל יוצא כמובן – רווחי החברה נפגעים גם הם. לא צריך להיות עורך דין גבייה או עורך דין גביית חובות כדי לדעת שמדובר על "כדור שלג" שהולך ונערם ככל שעובר הזמן, משום שאופן התנהלותם של אנשי הצמרת בחברה, גם אם היא חברה בינונית, משפיעים באופן ישיר על אופן התנהלותם של כלל העובדים בה ובשל כך גם על הכספים.

לעיתים אנו רואים את "הנורות האדומות" אך ממאנים להישמע להן. הרבה פעמים לקוח יכול להגיד לנו שהתשלום לא הועבר באמתלה של חשבונית שאינה מאושרת, צ'קים שחוזרים או שהממונה על החתימה על הצ'קים לא נוכח באותו מקום. הסברים אלה הם כמובן לא מלאים, ובחלק לא מבוטל מהמקרים, מגיעים לפגישת הייעוץ עם עורך דין לגביית חובות, או בשמו האחר "עורך דין גבייה" – ומגלים שלמעשה אין בהם אלא כדי להסתיר את הסיבה האמיתית – שהיא היעדר יכולת לשלם את הסכום הנדרש. ניתן להבין כבר בשלב זה שמשהו אינו מתנהל כשורה ולכן כבר בשלב זה מומלץ לפחות להתייעץ בייעוץ ראשוני עם עורך דין גביית חובות המומחה לתחום ה-גביית חובות מלקוחות או רלוונטי במקרים של לקוח לא משלם.

 

כיצד מבצעים את הגבייה באופן נכון ומיטבי?

ראשית, גביית חובות דרך הוצאה לפועל ברוב המקרים, דורשת מיומנות ומקצועיות, הבלעדית ל- עורך דין גביית חובות מיומן, יכולת שלא לכל עורך דין גביית חובות יש, אלא רק למשרדים עם תחום התמחות ספציפי זה. גביית חובות מלקוחות או גביית חובות מחברות דורשת ניסיון ספציפי בתחום, ולא די בכך שהאדם המייצג יהיה עורך דין לגביית חובות או חברת עורכי דין גבייה – אלא דרושה לו/להם הבנה ספציפית.

שימו לב: עורך דין גבייה שיהיה בלי ניסיון מעשי בתחום עלול לא לעזור ואף ליצור נזק שיגרום להפסד כספים. גביית חובות מיטבית המתבצעת על ידי עורך דין לגביית חובות מוסמך מתחילה באזהרה כלפי הלקוח, אשר משמעותה כלפי החייב היא שאם לא ידאג להסדיר את החובות כראוי, האופציה היחידה תהיה נקיטה בהליכים משפטיים כגון מכתב התראה ללקוח שלא משלם. גביה שלא מתחילה באזהרה, עלולה לעלות ביוקר שכן – מרגע התחלת ההליכים המשפטיים, ישנן הוצאות משפט והעניין הופך ליותר מורכב. אם יש את האפשרות להימנע מזה, נעדיף לעשות כן אך כמובן שהאופציה המומלצת באופן גורף היא להתייעץ בייעוץ ראשוני ללא עלות עם עורך דין לגביית חובות.

 

מתי הזמן לשלוח מכתב התראה ללקוח שלא משלם בטרם נקיטת הליכים?

הזמן לשלוח מכתב התראה ללקוח שלא משלם הוא ככלל: כמה שיותר מוקדם (כמובן זאת לאחר בירור ראשוני עם הלקוח ושימת לב להידלקות ה"נורות האדומות"). מומלץ אפילו לבצע שיחת טלפון מעורך הדין (עורך דין גבייה) זאת על מנת להפגין רצינות רבה יותר – שיחה שבה עורך דין לגביית חובות ישקף חייב כי מדובר בהפרת חוזה ומוטל עליו לשלם את החוב. מומלץ בשיחה כזו לשקף לחייב את סכום החבות ואת המשמעויות המשפטיות – אם לא ישלם.

 

 

מתי מתחילים בביצוע ההליכים בהוצאה לפועל עם עורך דין הוצאה לפועל בתחום גביית חובות?

ניתן לפתוח תיק בהוצאה לפועל כאשר סכום החוב הוא לא פחות מ-75,000 ש"ח וההסכם קיים ונחתם בכתב בין הצדדים. במקרה כזה, עורך דין גבייה ישלח מכתב התראה לחייב. אם החייב לא השיב למכתב זה או סירב לשלם את החוב, יהיה אפשר לפתוח תיק בהוצאה לפועל וזאת מבלי לעבור דרך בית המשפט. עובדה זו מקלה עלינו משמעותית וחוסכת כסף, זמן ומשאבים רבים.

 

מה כוללים ההליכים המבוצעים עם עורך דין גביית חובות?

לאחר ביצוע ניסיונות חוזרים לגבות באמצעות מכתב התראה על ידי עורך דין גבייה, ניתן לבצע זאת דרך הוצאה לפועל. ההליכים בהוצאה לפועל כוללים הגבלות ועיקולים על החייב, מה שיעודד אותו לשלם במהרה.

ההליכים המבוצעים בהוצאה לפועל כוללים עיקולים והגבלות כגון:

  1. איסורים או הגבלות על יציאה מהארץ, החזקה בשיקים, חידוש רישיון נהיגה או דרכון.
  2. עיקולי צד ג': ביטוח לאומי, קרנות השתלמות, פנסיה, חשבון בנק ועוד.
  3. עיקולי נכסים: דירה ורכב.
  4. עיקולי מיטלטלין (רכוש נייד).

 

ייצוג מול הוצאה לפועל – מי יכול לייצג ומי לא?

מי שמוסמך לייצג בגביית חובות מלקוחות מול ההוצאה לפועל, על פי חוק הוא עורך דין בלבד, ומומלץ שיהיה עורך דין גביית חובות או לכל הפחות עורך דין לגביית חובות מלקוחות – שכאמור מדובר באותו האדם.

יש חברות שמפרסמות עצמן כנותנות שירותים בתחום ההוצאה לפועל, אולם בהתאם לחוק – רק עורכי דין גביית חובות מלקוחות מוסמכים, או במילים אחרות "עורכי דין גבייה" יכולים לייצג בהליך שכזה, אל תתפתו להצעות כאלה שכן הן אינן חוקיות ועל העוסקים בתחום באופן בלתי חוקי מוטל קנס.

 

האם כדאי לפנות אל עורך דין גביית חובות?

ברוב המקרים, מומלץ לפנות עורך דין גביית חובות כמו גם משרדנו העוסק בתחום, לקבל ייעוץ ראשוני ללא עלות, ולשלם באחוזים מהצלחה!
לעורך דין לגביית חובות פונים כאשר ניסינו לגבות את החוב בצורה רגועה אך העניין לא צלח מסיבות שונות ומגוונות. בכל מקרה, כדאי תמיד להתייעץ עם עורך דין גביית חובות, או "עורך דין לגביית חובות" שהוא איש המקצוע הטוב ביותר בהיבט היכולת שלו לייעץ לכם מהם הצעדים הבאים שנדרש לבצע על מנת לגבות את החוב שמגיע לכם.

 

ראו גם: עורך דין שיקים חוזרים.

 

באופן כללי, איך נמנעים ממקרים של לקוחות שלא משלמים?

אי אפשר להימנע לגמרי ממקרים של אנשים שהם בבחינת לקוח לא משלם, אך אפשר למזער אותם משמעותית באמצעות הקפדה על כמה כללים בסיסיים, ואפילו לא צריך בשבילם עורך דין גביית חובות לצורך עזרה. בין אם כבר הגעתם למצב שחייבים לכם כסף או שאתם רוצים לדעת ממה להימנע, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם:

  • ערכו בדיקת אשראי לפני חתימה על חוזה עם הלקוחות
  • יש להקפיד על חוזה מסודר, כתוב ומפורט על אופן העבודה
  • בעבודה עם לקוחות, הנפיקו חשבונית מסודרת כמה שיותר מוקדם

 

ככלל, כאשר יש תיאום ציפיות אמור וכתוב ביניכם לבין הלקוח, הלך הרוח בפרויקט שלכם משרה יותר אמון ואז לא צריך להגיע, ברוב המקרים בכלל לעורך דין לגביית חובות מלכתחילה.
זכרו! המטרה היא להקדים תרופה למכה: כלומר, ככל שנפתור את הבעיות בשלב מוקדם יותר, ואף לפני שהן נוצרו בכלל – כך עובדה זו תקל עלינו בהמשך.

 

עברו יותר מ-3 חודשים מאז מועד תשלום החשבונית והלקוח עדיין לא שילם?

3 חודשים הם די והותר כדי לבצע את כל העריכות בצורה שתאפשר תשלום מלא ובזמן. אם הלקוח לא הספיק לעשות זאת במסגרת הזמן הזה, הסיכוי הסביר הוא ש-1) אין ביכולתו לשלם או 2) התשלום יידחה מעבר למסגרת הזמן הזו מכל סיבה שהיא. בשני המקרים הסבירות הגבוהה ביותר הוא שללא עורך דין לגביית חובות, לא תראו את הכסף בחשבונכם בקרוב. ולכן, כאן ההמלצה החמה היא להתייעץ עם עורך דין גביית חובות – עורך דין לענייני גביית חובות המוסמך לנושא זה ובהקדם.

 

עורך דין לגביית חובות | עורך דין הוצאה לפועל – גביית חובות | מה עושה עורך דין גביית חובות?

יש מספר דרכים בהן עורך דין גביית חובות יכול לבקש את תשלום החובות בצורה יעילה ומהירה. עורך דין טוב הוא כזה שחוסך את הטרחה והזמן בהתעסקות עם החייב, כדי שישוב להתעסק בענייניו העסקיים השוטפים. ככל שעורך דין לגביית חובות יתחיל את הליך הגביה מוקדם יותר, כך ההליך יהיה פשוט וקל יותר. 

עורך הדין, הלא הוא עורך דין לגביית חובות, יבצע את ניסיונותיו לגבות את החוב באמצעות מכתב התראה – שם במקרים רבים התהליך נעצר. אולם במקרים אחרים הוא יעשה זאת דרך עיקולים והגבלות בהוצאה לפועל. העיקולים, ההגבלות וההסדרים השונים שעורכי דין מוסמכים לענייני גביית חובות יכולים לבצע – כולם מגבירים משמעותית את הסיכוי להצליח בגביה ולמצוא את הפיתרון היצירתי שנכון עבור הנושה (מי שחייבים לו כסף).

 

איך נקבע התשלום לעורך דין לגביית חובות?

ייעוץ ראשוני עם עורך דין לגביית חובות הוא במקרים רבים ללא עלות, כפי שניתן גם במשרדנו.

עלות שכר הטרחה לעורך הדין משתנה בהתאם למקרה ולצורך, להערכת התקציב מוזמנים לפנות למשרדנו דרך טופס הפניה שבאתר – ונשמח לסייע ולהעניק לכם את כל המידע הדרוש. יש לזכור אפוא, כי התשלום לעורך דין לגביית חובות אינו עניין של בזבוז כסף, שכן הסיכויים שתצליחו בהליך הגביה בכוחות עצמכם הוא אפשרי, אך נמוך. זהו מצב לא סביר וסבירותו אף מתמעטת ככל שחולף הזמן. לכן חשוב לפעול מהר באמצעות עורך דין לגביית חובות שידאג לחתור עבורכם לפתרון הבעיה במהירות.

 

 

מה ההבדל בין גבייה מאדם פרטי לבין גבייה מחברה?

בהיבט המשפטי, יש הבדל בין גבייה מאדם פרטי לבין גבייה מחברה. חברה היא למעשה ישות שנמצאת בבעלות של אדם אחד או יותר, ועל כן יש להתייחס אליה אחרת – וכמו כן, בהיבט גביית החוב ניתן למצוא פתרונות אחרים כאשר מדובר בחברה, לעיתים גמישים יותר (אך לא בהכרח) וזאת כאמור תלוי בעורך הדין וניסיונו בעניין גביית החובות. אז מהו תפקידו של עורך הדין בהבדלה בין גבייה מאדם פרטי לגבייה מחברה?

עורך דין יפעל ויבצע את הגבייה בהתאם לצורתה ובהתאם לתיק:

    • בהליך גבייה מאדם פרטי – תפקידו של עורך הדין, עורך דין לגביית חובות הוא לבקש את תשלום החובות מהר ויעיל ככל הניתן, תוך חיסכון בטרחה ובהתעסקות לנושה. יש גם אנשים שלא מוכנים לשלם כלל את החוב – ובמקרים כאלה עורך הדין יכול לקחת על עצמו את יצירת הקשר עם אותו אדם.
  • בהליך גבייה מחברה – בתהליך גבייה מאדם פרטי, ישנן גישות שונות המשתנות בין היתר בהתאמה להאם החברה היא חברה בע"מ או לא – וכאן ניתן לומר שכל מקרה לגופו. ניתן לבחון כל מקרה ספציפי באמצעות עורך דין לגביית חובות אשר יבחן לעומק את המקרה.

 

איך נראה מכתב התראה ששולח עורך הדין לגביית חוב?

המכתב נשלח לבעל החוב ומתאר את כל השתלשלות העניינים עד להווה. המכתב מורכב מ:

  • הדרישה הכספית לתשלום
  • העלויות הנלוות
  • פרק זמן סביר למענה

ומאפשר בכך לבעל החוב לתת מענה תוך פרק זמן סביר.

זכרו! אמנם אנחנו מדברים כאן על פרק זמן סביר אך יש לזכור שככל שתחכו עם התשלום, כך הסיכוי שלכם לדרוש אותו בצורה מהירה ופשוטה קטן והעניין עלול להסתבך. לכן כדאי להתחיל בנקיטת פעולה ראשונית כמה שיותר מוקדם ולהשיב את הצדק אל הידיים שלכם.

 

מכתבי התראה ככלי הנעה לפעולה – נשלחים על ידי עורך דין לגביית חובות

מהי המשמעות של מכתבי התראה אשר נשלחים על ידי עורך דין לגביית חובות? מכתבים אלו, למעשה מניעים את בעל החוב לפעולה ומונעים את השימוש בכלים משפטיים מורכבים יותר. עורך הדין ששולח את מכתב ההתראה מציין בו שאם לא יענה החייב על מכתב ההתראה עלולים להיפתח נגדו הליכים משפטיים מורכבים יותר, ולכן אחוזים רבים מהחייבים משלמים את החוב כבר במכתב ההתראה, כמובן כל מקרה לגופו ותלוי בסכום החוב – כך ככל שסכום החוב גבוה יותר, העניין עלול להתקדם לשלבים מתקדמים יותר של בית משפט כגון: עיקולים והגבלות בהוצאה לפועל.

 

באופן כללי, אחוז גבוה מהצעדים שעורך הדין עושה נועדו להפעיל לחץ במגוון דרכים על החייב על מנת שישלם את כספו ובמהרה. יש לזכור את המטרה הסופית שלשמה אנחנו כאן – עיקולים, הגבלות והליכי הוצאה לפועל נוספים נועדו בסופו של דבר כדי להשיב את החוב לבעליו. או כמו שאומרים: חובות צריך להחזיר.

תפקידם של הליכי ההוצאה לפועל השונים שעורכי דין גבייה המוסמכים לענייני גביית חובות יכולים לבצע – הוא להגביר באופן ניכר את הסיכוי להצליח בגביה ולמצוא את הפיתרון היצירתי שנכון עבורכם.

 

מהו הליך משפט אזרחי בהיבט גביית החובות?

הליך משפט אזרחי הוא הליך משפטי בו יוצגו כל הטענות של דורש התשלום, בין השאר גם של בעל החוב וזאת במטרה למצוא את הפיתרון האופטימלי לגביית החוב בצורה הנקייה והטובה ביותר, עם התועלת הרבה ביותר עבור שני הצדדים.

 

עורך דין גביית חובות | עורכי דין גבייה | מי מחליט בסוף על עתידו של החוב?

הסמכות הממונה על קביעת עתידו של החוב ואופן החזרו, בין אם באמצעות הליכי הוצאה לפועל, עיקולים, כינוס נכסים ואמצעים נוספים – הוא אך ורק השופט.

 

איך לבחור עורך דין לגביית חובות המתאים למשימת הגבייה?

אינכם צריכים לקחת על כתפיכם את משימת גביית החובות!
תנו לעורך דין מקצועי ומנוסה לעשות זאת עבורכם, אל תתמודדו עם זה לבד.
אנחנו מבינים שזוהי שעה קשה, ובוודאי מתסכלת בכל המובנים, אך דעו לכם שחוסר ההבנה והבלבול עשויים לגרום לכם לפעול בצורה שגויה. 

 

איך בוחרים באדם הנכון שייצג אתכם?


ככלל, מומלץ לבחור בעורכי דין גבייה שיהיו:
– מיומנים, מנוסים וותיק בתחום.
– בעלי היכרות עם רזי החוק הישראלי.
– לקוחות רבים וממליצים.
– רצוי שיהיו בעל ניסיון בכלל עם עולם המשפט.

כל אלה חשובים ביותר עבורכם ומצבכם.

 

מה ההשפעה של גביית חובות על העסק?

אין לנו ספק שאף בעל עסק לא רוצה לעבור את הליך גביית החובות וה"סחבת" שמתלווה אליו. לא תמיד מקבלים מענה מהלקוחות, במקרים מסוימים אף מקבלים הודעות שלא תמיד נעים לקרוא, ובמצב זה אתם עלולים להרגיש חסרי אונים.

השפעת גביית החובות על העסק היא פגיעה בתזרים המזומנים, חוסר שקט, הפרעה ביכולת להתנהל ובהתנהלות התקינה של המנהלים והעובדים בעסק או החברה.

הפגיעה מתבטאת ב-2 היבטים עיקריים:

  1. תפעול העסק – עיכובים בגבייה הם אחד מהגורמים המפריעים ביותר לתשלום לספקים ולעובדים.למעשה, כל עיכוב כזה פותח פתח לבעיות פיננסיות חדשות, בין אם זה עם הבנק, עם רשויות המיסוי ועוד. התפעול התקין של החברה נפגע קשות כתוצאה מכך.
  2. בזבוז זמן יקר – אתם צריכים לעמוד על שלכם כל הזמן, שכן בעלי החוב עלולים לחשוב שהם “ניצלו” מן התשלום. הדבר מבזבז משאבים רבים ובעיקר את הזמן היקר שלכם. במיוחד כשעובדה זו מוצדקת ומוכחת: עמדה איתנה מול לקוחות שלא משלמים בזמן את חובם אכן מסייעת לגבייה תקינה. (אך אין זה אומר שאתם אמורים לעשות אותה, אלא מומלץ להאציל לעורכי דין גבייה)

כמה זמן לוקח לגבות חוב בהוצאה לפועל?

ימים בודדים, חודשים ולעיתים שנים.

יש הבדל בין לפעול במהירות ובאיטיות – ככל שתפעלו בהקדם האפשרי בלי לדחות את גביית החובות, כך בהתאמה תקדמו את גביית הכספים ותמנעו ממצבים בלתי נעימים של יותר עיקולים והגבלות והמשמעות שמתלווה לכך והיא כמובן – עול כספי גבוה יותר שנופל עליכם.

עוד משהו שכדאי לציין: חשוב לזכור ולהבין את ההבדל בין "גבייה קשה" ל"גבייה קלה".

עורך דין מקצועי שעוסק שנים רבות בתחום, ומנוסה בעולם המשפט על כל רבדיו ובפרט בייצוג נושים – יכול להעריך די בקלות האם מדובר בסוג גביה כזה או אחר. אי לכך ובהתאם לזאת, הוא ידע להעריך את משך הזמן שתיק הגבייה ייקח ובכל מקרה – כדאי לזכור שמהרגע ששכרתם את שירותיו של עורך הדין, ההתעסקות עם החוב נשמטת מזמן התפעול השוטף שלכם בעסק ואתם שבים להתעסק בעניינכם. כמובן שאין זה אומר שהעול הכספי חולף, אך אם תשכרו את שירותיו של עו"ד מקצועי דיו – תסיימו עם הסיפור תוך זמן קצר ולעיתים אף תופתעו מכך לטובה.

 

 

תוך כמה זמן נוכל לקבל את הערכה מעורך דין הוצאה לפועל לגבי הזמן שייקח לגביית החוב?

תלוי במקצועיות עורך הדין. עורך דין מקצועי ידע מהר מאוד להבדיל בין סוגי הגביה השונים ולהעריך על פי סוג המקרה ורמת הקושי שלו, כמה זמן ההליך ייקח – אך יש לזכור שישנם פרמטרים שאינם תלויים כלל בעורך הדין כגון: האם החייב ייעתר לבקשת התשלום עוד במכתב ההתראה, האם יש לחייב נכסים שכבר מעוקלים בהוצל"פ ופרמטרים רבים נוספים.

היתרון כשפונים לעורך הדין שזהו עיסוקו היומיומי, הוא שניתן לקבל "תמונת מצב" על החייב ולהבין די מהר אילו טכניקות ודרכי פעולה רלוונטיות קיימות במקרה הספציפי שלכם, ולהבין מה מהם רצוי לממש בפועל – עובדה זאת, תיתן לנו מידע רב באשר לאורך ההליך.

 

גישת משרדנו לגביית חובות:

למשרדנו יש צוות של עורכי דין גבייה מנוסים בעריכת דין מזה למעלה מ-35 שנים ובגביית חובות בפרט, וגישתנו הינה לעשות כל שביכולתנו כדי להשיב את החוב אליכם במהרה. אנו יודעים שזו עשויה להיות שעה קשה, במיוחד אם היקף החוב גדול מנשוא – אך אנו כאן כדי לסייע.

כשאינכם מכירים את רזי המערכת המשפטית, כשאינכם מבינים את ההתפתחויות – החרדות והדאגות באשר לחוב מתחילות לצוף – "מתי הוא ישוב?" "האם החייב באמת יעמוד ביכולת ההחזר?"

אך מגוון הפתרונות היצירתיים של משרדנו יסייעו לכם לגבות את החוב ולהשיבו במהרה אליכם.

אנו מאמינים בשקיפות, ותמיד נדאג לשתף אתכם בכל המתרחש בנוגע לתיק שלכם!

זכרו: ככל שתפעלו מהר יותר כך ייטב לכם. ככל שמחכים עם החובות, היקף העבודה מתארך וסיכויי גביית החוב קטנים. לכן, אנו ממליצים לפעול עכשיו ונשמח לסייע לכם בכל שאלה.

 


 

עורך דין גביית חובות | עורך דין לגביית חובות | עורך דין לענייני גביית חובות

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי

אהבתם? שתפו:

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר