השגת ארנונה: המדריך שיעזור לכם עם הגשת הבקשה מא' ועד ת'

תוכן עניינים

טרם אתם ניגשים לכתיבת השגת ארנונה הנוגעת לשומת הארנונה אותה קיבלתם מן הרשות המקומית בנוגע לנכס שנמצא ברשותכם, אנו ממליצים לכם להיכנס לאתר האינטרנט של המועצה המקומית או העירייה בה נמצא הנכס שלכם ולחפש את צו הארנונה השייך לשנה הנוכחית. אם צו הארנונה עדיין לא פורסם אתם יכולים לחפש את הטיוטה של אותו צו ולבדוק בנוסף את צו הארנונה אשר שייך לשנה הקודמת.

הסתכלו בצו של השנה הקודמת ובטיוטה של הצו השייך לשנה העכשווית, שם תוכלו לראות את הסיווג המתאים לנכס אשר נמצא ברשותכם וגם את התעריף שנקבע עבור הנכס. בנוסף לכך, בדקו היטב האם קיימת התאמה בין גודל השטח שנמצא ברשותכם לבין גדול השטח עליו חייבו אותכם בתשלום במסגרת שומת הארנונה. בהתייחס לנקודה זו, חשוב לציין כי בחלק מן המקרים יכול להיווצר מצב בו מתקבלים מספר חשבונות ארנונה בנוגע לאותו נכס בעקבות חלוקה של הנכס לשטחים נפרדים או לסיווגים שונים.

במסגרת כתיבת מכתב השגה בנוגע לארנונה יהיה עליכם לציין את כל המספרים של חשבונות ארנונה אשר שייכים לשטחו של הנכס הנמצא בבעלותכם. במידה ולא תעשו זאת לא כל החשבונות יטופלו בעקבות הבקשה שלכם ולא תהיה אפשרות לבצע הפחתה של חוב באותה שנה בנוגע לחשבונות שלא ציינתם.

השגת ארנונה – קישורים רלוונטיים:

אילו תנאים מאפשרים הגשת השגה על ארנונה?

אדם יכול להגיש השגה בנוגע לשומת ארנונה רק במקרים בהם מתקיים תנאי אחד מבין התנאים הבאים:

  • הסיווג שביצעו לנכס או למבנה הוא אינו נכון.
  • לא קיימת התאמה בין גודל השטח שנמצא ברשותכם לבין גדול השטח עליו חייבו אותכם בתשלום במסגרת שומת הארנונה.
  • האדם אשר קיבל את חשבון הארנונה אינו הבעלים של הנכס וגם לא האדם אשר מחזיק בנכס בפועל.
  • מיקומו של הנכס אינו תואם את אזור הגבייה.

איך מגישים השגת ארנונה?

אדם המעוניין להגיש השגה על ארנונה צריך להגיש אותה לאדם האחראי על ניהול הארנונה ברשות המקומית אשר שלחה את שומת הארנונה שאינה תקינה לדעתו של אותו אדם. יש לציין כי אדם יכול להגיש השגה על שומת ארנונה תוך 90 ימים מהרגע בו הוא קיבל דרישת תשלום מהרשות המקומית.

טרם אתם מגישים השגה על ארנונה חשוב מאוד לבדוק כי במסגרת ההשגה פירטתם את הסיבה בגינה אתם מגישים את ההשגה. חשוב להתייחס לאחת מן הסיבות שציינו בפניכם בפסקה הקודמת מאחר והשגות שאינן כוללות את אחת הסיבות הללו אינן יכולות להיות מטופלות על ידי מנהל הארנונה והן יידחו מבלי לעבור בדיקה רצינית.

בנוסף על כך יש לבדוק כי ההשגה כתובה בצורה ברורה, כוללת בתוכה נימוקים רלוונטיים ומפורטת ככל הניתן. חשוב לבדוק זאת מאחר והשגות אשר נכתבות בצורה שטחית נדחות ברוב המוחלט של המקרים.
חשוב להציג באופן מסודר את כל הסיבות שלפי דעתכם מצדיקות את ביטולה של שומת הארנונה או שינוי שלה, כמו כן יש להציג גם את התיקונים שאתם מעוניינים שיופיעו בהודעת החיוב ואת הסיבות לכך.

מעבר להסברים הנוגעים לבקשה שלכם לשנות את שומת הארנונה יהיה עליכם לצרף מסמכים רלוונטיים, פסקי דין שעשויים לעזור לכם ואזכורים של סעיפים רלוונטיים מתוך החוק.

כיצד מנסחים השגות על ארנונה?

יש לנסח השגות על ארנונה כפי שמנסחים מכתבים רשמיים לרשויות המקומיות. במסגרת המכתב אתם יכולים לבקש ממנהל הארנונה של הרשות המקומית הרלוונטית לשנות את הסיווג של הנכס שלכם, להעניק הנחה על שומת הארנונה או לערוך שינויים רלוונטיים אחרים אשר יש לו את הסמכות לערוך אותם, למשל: עריכת שינויים ברישומים הנוגעים לנכס ולבעלות עליו אשר משפיעים על גובה המיסוי העירוני.
השגות על ארנונה צריכות להיכתב בהתאם למבנה הבא:

  • נושא הפניה – את הנושא שבגינו הינכם פונים למנהל הארנונה ברשות המקומית יש לציין בכותרת של המכתב. כמו כן בכותרת המכתב יש לציין כי נושא הפניה הינו השגה על שומת ארנונה הנוגעת לנכס ספציפי בצורה הבאה:
    נכס שמספרו שהמספר שלו הוא… ונמצא בכתובת… לחשבון ארנונה…
    אם אינכם יודעים את הפרטים הללו תוכלו למצוא אותם בחלקו האחורי של חשבון הארנונה האחרון שקיבלתם בנוגע לנכס שלכם. יש לציין בחשבון הארנונה את כל חשבונות הארנונה השייכים לנכס עליו אתם מדברים על מנת שהרשות המקומית תוכל להבין על איזה נכס מדובר.
  • המהות של הבקשה – במסגרת מהות הבקשה יהיה עליכם לפרט את כלל ההסברים אשר בגינם אתם מעוניינים לשנות או לבטל את חיוב הארנונה אשר נקבע לנכס שנמצא ברשותכם. יש להתייחס לתנאים המאפשרים הגשת השגה על ארנונה.

חשוב לדעת כי רשויות עירוניות אינן מאשרות בקלות השגות על ארנונה. מסיבה זו אנו ממליצים לכם לשכור את שירותיו של עורך דין בעל התמחות בהגשת השגות וערעורים על שומות ארנונה, כגון משרדנו דרעי רייפר ושות'. עורכי הדין של המשרד ישפרו באופן משמעותי מאוד את הסיכויים שהרשות העירונית תקבל את ההשגה ותטפל בה בהתאם לבקשה שלכם.

מתי אפשר להגיש השגת ארנונה?

יש אפשרות להגיש השגות ארנונה עד ה-31 לחודש מרץ בכל שנה קלנדרי. השגות הנוגעות לחיובי ארנונה נחשבות להליכי ערעור על שומת מס שנתית, אי לכך – גם אם ישנם דיונים פתוחים משנה שעברה הנוגעים לסיווג ארנונה, והחלה שנה קלנדרית חדשה, יש להגיש השגת ארנונה נפרדת בנוגע לשנה החדשה. כל עסק אשר מעוניין להגיש השגת ארנונה וחושב כי הוא זכאי להפחתה בארנונה או לסיווג אחר בתעריף נמוך יותר, רשאי לבדוק האם יש לו אפשרות להגיש השגת ארנונה.
כל שנה חדשה מאפשרת לנסות פעם נוספת להשיג הפחתה בתשלומי הארנונה באמצעות הגשת השגת ארנונה חדשה.

מתי מקבלים תשובה על השגת ארנונה?

החוק קובע כי מנהל הארנונה של הרשות המקומית הרלוונטית חייב להגיב למכתב השגה עד 60 ימים מהרגע שנשלח אליו. במידה וקיבלתם תשובה שאינה עניינית ומוצדקת לדעתכם, יש לכם אפשרות להגיש מכתב ערעור לועדת העררים לענייני ארנונה תוך חודש ימים מהרגע בו קיבלתם את התשובה של מנהל הארנונה.

בחרו עורך דין בעל התמחות בתחום

לכל עורך דין יש התמחות בתחום כזה או אחר, הבחירה האידיאלית עבורכם תהיה עורך דין המתמחה בהגשת ערעורים והשגות על שומות ארנונה. עורך דין העוסק בתחום עיסוק אחד בלבד יחזיק בכמות גדולה של ניסיון באותו תחום עיסוק והוא זה אשר יספק לכם את העצות הטובות והיעילות ביותר,יעזור לכם לממש את כל הזכויות שלכם ולבסוף יוביל אתכם לפתרון הטוב ביותר שאפשר למצוא בהתאם למאפיינים הספציפיים שלכם.
קיים סיכוי גדול כי עורך דין העוסק במספר תחומי עיסוק באותה עת לא יהיה מודע לכלל ההיבטים שאליהם יש להתייחס במסגרת הגשת השגות על שומות ארנונה.
עורך דין בעל התמחות בהגשת השגות על שומות ארנונה ידע כיצד לנסח את ההשגה בצורה הטובה ביותר כדי שהסיכויים שהרשות המקומית תקבל את ההשגה ותטפל בה בהתאם לבקשה יהיו גבוהים ככל הניתן.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא משפט מנהלי

מאמרים בנושא משפט מנהלי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: