עורך דין דיני חברות: זקוקים לייעוץ משפטי בחברה? המאמר הבא הוא בשבילכם

תוכן עניינים

הצורך בייעוץ משפטי באמצעות עורך דין דיני חברות אצל חברות נכנס לתמונה כבר בשלב הראשון של הקמת החברה, עוד לפני שמתחילים לנקוט בצעדים אופרטיביים. 

בשלב הראשוני של הקמת חברה עורך הדין עוזר למקימי החברה בשני נושאים עיקריים הלא הם: תכנון נכון ומקצועי של מבנה החברה יחד עם החלטה על סוג האחריות של הבעלים של החברה, עריכה של הסכם מייסד הכולל בתוכו את כל ענייני הזכויות בחברה, החובות בחברה, התפקידים השונים בחברה, מהם תחומי האחריות של כל אחד בחברה ומהי מערכת היחסים בין המקימים של החברה. 

 

כאשר מגיעים לשלב האופרטיבי בהקמת חברה, עורך דין המומחה לענייני חוזים מספק מענה לוגיסטי לחברה, הוא זה אשר מטפל בכל נושא ההרשמה של החברה במוסדות המדיניים המיועדים לכך, החל בניסוח או אימות חתימה של תקנון התאגדות החברה ושל הצהרות הדירקטוריונים ובעלי המניות בחברה ועד להגשה של כל המסמכים הרלוונטיים ותשלום האגרות הרלוונטיות לרשם החברות. 

 

בנוסף על כך, עורך הדין מעניק ייעוץ לחברה בעניינים אסטרטגיים חשובים כמו: תכנון יעיל ונכון של מבנה החברה, ייעוץ בעניינים פיננסיים ומשפטיים בהתאם לתחום העיסוק של החברה ובהתאם ליעדים שלה לטווחים שונים. 

 

למידע נוסף בנושא פתיחת חברה לחצו כאן

עורכי דין דיני חברות בליווי שוטף של החברה

במסגרת הליווי השוטף שמעניק עורך הדין לחברה הוא עוזר לה להתנהל נכון בפעילויות עסקיות שונות. 

חלק מן הנושאים בהם עורך הדין לוקח חלק במסגרת הליווי השוטף של החברה הם: ניהול סיכונים נכון של החברה, ליווי בתהליכים של משא ומתן, הגנה מפני תביעות שעתידות להגיע, עריכת חוזים שונים למטרת ביצוע עסקאות ועוד. 

 

כבר מהרגעים הראשונים שבה החברה מתחילה לפעול, יש לה צורך בהכנה של מסמכים אשר מסדירים את כל נושא ההתנהלות שלה אל מול עובדי החברה, הספקים השונים של החברה, חברות הבנקים, חברות האשראי ועוד. עורך דין המתמחה בליווי משפטי של חברות יעזור לבעלי החברה להכין חוזי עבודה ייעודים והסכמי העסקה מתאימים, כמו כן עורך הדין יעזור לבעלי החברה גם בעריכה של הסכמי סודיות והסכמי התקשרות עם הספקים השונים, עם הזכיינים, עם הסוכנים, עם קבלני המשנה ועם כל גוף עסקי או ציבורי כזה או אחר. 

 

עורכי דין דיני חברות מטפלים עבור החברה בהיבטים החוקיים של החברה בנושא של מערכת יחסים בין החברה לבין גורמים פנימיים ו/או חיצוניים, כך למשל עורכי דין דיני חברות יגדירו ויסדרו את כל נושא הזכויות והחובות של בעלי החברה, של המנהלים השונים בחברה, של עובדי החברה ושל הגופים השונים אשר אותה מעסיקה החברה. 

יתרה מכך, עורך הדין יפעל למען יצירה של מערך משפטי נכון אשר ישמש את החברה בשיתופי פעולה שונים עם גופים מסחריים וגם במהלך התקשרות עם משקיעים, נותני שירות, לקוחות, זכיינים וכן הלאה. 

 

עורך דין דיני חברות – נקודות חשובות בעת בחירת עורך הדין

חברות רבות אינן יודעות כיצד לזהות אם עורך הדין שעומד מולם הוא מקצועי או שמא מדובר בעורך דין חסר ניסיון שרק יזיק לחברה. לשם כך ריכזנו עבורכם מספר נקודות חשובות שיעזרו לכן להבין איזה עורך דין עומד מולכם. 

  • ניסיון – ככל שהניסיון של עורך הדין הוא רב יותר, כך אתם תוכלו להיות בטוחים כי עורך הדין ידע טוב יותר מה הוא עושה. 
  • המלצות קודמות – כיום ניתן למצוא מידע באינטרנט על כל בעל מקצוע שמחזיק מעצמו, חפשו באינטרנט את עורך הדין שבו אתם מתעניינים ובדקו האם קיימות עליו ביקורות חיוביות מלקוחות שהוא ליווה בעבר. 

 

מהם תחומי העיסוק של עורכי דין דיני חברות?

מטרתם העיקרית של דיני החברות והתאגידים הקיימים במדינת ישראל היא ליצור הסדרה והתערבות משפטית במערכות היחסים השונות בין בתי עסק וחברות לבין הרשויות השונות לבין תאגידים שונים ובין בני אדם באופן כללי, זאת כדי לשמור על הגורמים השונים אשר לוקחים חלק בפעילותו הכלכלית של המשק הישראלי – ובשל כך תחומי העיסוק של עורכי דין דיני חברות הם מגוונים ונרחבים מאוד. 

 

כחלק משירותיהם של עורכי דין דיני חברות מעניק ליווי משפטי בעסקאות של חברות ובתי עסק אותם הוא מייצג, ניסוח משפטי של חוזים עסקיים, ליווי משפטי של חברה במהלך הפעילות שלה אל מול קהל הלקוחות, ניהול הפעילות של חברות ובתי עסק אותם הוא מייצג אל מול רשויות מדינת ישראל או רשויות של מדינות זרות ועוד. 

 

יתרה מזאת, עורכי דין דיני חברות לוקחים חלק משמעותי בתהליכי הקמות חברות במדינת ישראל ובמדינות אחרות וגם בתהליכי פירוק חברות. כשזה נוגע לתהליכי פירוק חברות, לעבודתו של עורך הדין יש משמעות גדולה לאין שיעור – במקרים שונים של פירוק חברה, עורכי דין תאגידים יכולים לשמש בתור מפרקים רשמיים של חברות בתהליכי פירוק, ויש להם את האפשרות לייצג את הנושים של החברה או את החברה עצמה אל מול הנושים שלה. 

 

עוד יש לציין, כי עורכי דין דיני חברות העוסקים בתחום זה לוקחים חלק בהסדרה משפטית של נושא המשרות בחברות וארגונים, ייעוץ וליווי בנוגע למבנה חברות, ליווי משפטי במסגרת פעילות בניירות ערך וכן הלאה. 

 

הכנסת משקיע חדש לעסק

בתי עסקים רבים וחברות מחפשים בלא מעט מקרים משקיעים אשר יעזרו להן להזרים כספים לחברה לצורך פיתוח שלה או לצורך הצלת החברה ממשבר שאליו היא נקלעה. במקרים מסוג זה החברה והמשקיע צריכים לזכות למענה משפטי מקצועי הכולל את כל המידע החיוני, לבסוף יש לחתום על הסכם שמטרתו לשמור על זכויותיו של הלקוח ועל זכויותיהם של המעורבים. מהלכים מסוג זה חייבים להיות מושתתים על מצגים ומגובים בצורה המתאימה. עורך דין דיני חברות ידע כיצד יש לייצג את החברה במקרים דומים על מנת לקדם את המהלך ולהוציא לפועל על הצד הטוב ביותר. 

 

תביעות נגזרות

ישנם מקרים רבים בהם חברות ובתי עסק נדרשים לתבוע את אחד מבעלי המניות בעסק, אך הדבר אינו אפשרי מאחר שאותו בעל מניות מחזיק ברוב מניות החברה. החוק במדינת ישראל קובע כי במקרים מהסוג הזה גם גורמים בעסק אשר אינם מחזיקים ברוב המניות ו/או גורמי צד שלישי יכולים לגרום לכך שבית העסק, באישורו של בית המשפט, יתבע את בעל המניות המדובר ואף יגרום לכך שבית העסק הוא זה שישלם את ההוצאות המשפטיות. עורך דין דיני חברות ילווה אתכם לאורך כל תהליך תביעת בעל המניות ויעזור לכם להשיג את התוצאות הטובות ביותר שניתן. 

 

נקודות חשובות בעת בחירת עורך דין

  • מומלץ לערוך מחקר על עורך הדין – קיבלתם המלצה ממספר חברים קרובים על עורך דין דיני חברות שהם נהנו לעבוד איתו, קיימתם שיחה עם אותו עורך דין ושאלתם אותו שאלות שונות, בסוף השיחה עורך הדין נתפס בעיניכם כבעל מקצוע אמין, איכותי ומקצועי – זה לחלוטין עשוי להצביע על כך שללא ספק אתם נמצאים בדרך הנכונה למציאת עורך דין דיני חברות איכותי ומקצועי, אך למרות זאת התבססות על מספר המלצות של חברים קרובים היא אינה מספיקה. מעבר להמלצות שקיבלתם, אנחנו ממליצים לכם לערוך חיפוש על עורך הדין בו אתם מעוניינים במנועי החיפוש השונים ולבדוק את המידע שאתם מוצאים עליו, כמו כן אתם יכולים לחפש אחר חומרים שונים שנכתבו על ידי עורך הדין בו אתם מעוניינים, לקרוא אותם ובכך להבין בצורה טובה יותר האם מדובר בעורך דין מקצועי בעל רזומה עשיר מאחוריו, או בזוטרים (במקרים מסוימים, גם הם יתאימו לכם).

אם מצאתם כמויות גדולות של מידע חיובי על עורך הדין שבו אתם מעוניינים, אתם תוכלו להיות בטוחים כי הבחירה שלכם היא נכונה. אם מצאתם כמויות גדולות של מידע שלילי על עורך הדין, אנו ממליצים לכם לחפש אחר עורך דין אחר. 

  • כימיה עם עורך הדין – אחד הנושאים החשובים ביותר אליו יש להתייחס כאשר בוחרים עורך דין הוא הכימיה ביניכם לבין עורך הדין. אם לא תהיה כימיה ביניכם לבין עורך דין בו תבחרו, קיימים סיכויים גבוהים כי אתם לא תהנו מהליווי של אותו עורך הדין. יתר על כן, כשתהיה לכם כימיה עם עורך דין מסוים, לעורך הדין יהיה אכפת ממכם ובשל כך הוא יצליח להבין את הצרכים והרצונות שלכם בצורה האידיאלית. יש מקרים ספציפיים בהם צצות להן בעיות מורכבות מאוד, ועורך הדין צריך לדעת כיצד לגשת אל הלקוח שלו ולפנות אליו בצורה שתעניק לו רוגע וביטחון. 
  • מוניטין חיובי – באמצעות חיפוש קל ומהיר באינטרנט וברשתות החברתיות השונות אתם תוכלו למצוא ביקורות שונות על עורך הדין בו אתם מעוניינים. ככל שתמצאו כמות גדולה יותר של ביקורות חיוביות על עורך הדין, כך תוכלו לדעת כי כמות הלקוחות המרוצים שלו היא גודלה וכי הבחירה שלכם היא אכן נכונה. 

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

אהבתם? שתפו:

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותי המשרד

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: