חוק שיקים חוזרים: מה עושים כשצ'קים חוזרים בפעם השניה ויותר?

תוכן עניינים

החוק בנוגע לשיקים ללא כיסוי נוצר על מנת להגביר את אמינות השימוש בשיקים, על מנת להפוך את מוסר התשלומים לטוב יותר וכדי לייצר הרתעה לבעלי חשבונות ממשיכה של שיקים ללא כיסוי. 

חוק שיקים חוזרים מחליט על מספר סנקציות מנהליות שונות אותן אפשר להטיל על אנשים המושכים שיקים ללא כיסוי. כמו כן, החוק שנקבע בנוגע לצמצום השימוש במזומן מגביל באופן מסוים את השימוש בשיקים, אחד מן הנקודות שקובע החוק היא ששיק בעל סכום גבוה יותר מ-10,000 שקלים יותר בהסבה רק פעם אחת. 

אפילו שכיום ישנן אופציות תשלום מתקדמות הרבה יותר כמו למשל: סליקה של אשראי או תשלום דרך אפליקציה אינטרנטית, היקף השימוש בשיקים הוא עדיין נרחב במדינת ישראל. 

בשל היקף השימוש הנרחב בשיקים עדיין ניתן לראות בעיות שונות אשר נובעות משימוש בשיקים, מדובר בעיקר על שיקים חוזרים. 

 

צ'קים חוזרים – מה עושים?

יש מספר דרכים בהן ניתן לפעול כדי להחזיר צ'קים, אך לפני שאנחנו ניגשים בכלל לדרכי הטיפול עלינו להבין את הסיבות להחזרת הצ'ק, כמו בפסקה הבאה.

ניתן לקרוא בהרחבה על התמודדות עם כספים שלא משולמים כבר תקופה כאן:

לחצו כאן לקריאה נוספת 

 

אבל אם עדיין לא הכרנו – אנחנו משרד עורכי הדין דרעי רייפר ושות', חברת עו"ד בעלת ניסיון של מעל 30 שנים ומוניטין רב.
אנו מתכננים ומיישמים אסטרטגיות מקיפות ומתקדמות לגביית חובות בהתאמה אישית ללקוח.

 

סיבות שונות לשיקים חוזרים

קיימות סיבות שונות אשר עלולות להוביל לחזרתו של שיק, ריכזנו עבורכם את הסיבות הנפוצות ביותר לכך:

  • תקלה טכנית – מרבית האנשים לא יחשבו על אופציה זו כאשר הם יחזיקו בידם שיק שחזר אליהם, מאחר והדבר הראשון שעובר לכולם בראש הוא שמדובר בשיק ללא כיסוי. למרות זאת, בחלק גדול מן המקרים בהם שיקים חוזרים מדובר דווקא בטעות טכנית. 

טעות טכנית יכולה לבוא לידי ביטוי במקרים בהם החתימה על השיק אינה זהה לחתימה הקיימת בחשבון הבנק, בשל כך הבנק יכול לקבוע כי הוא לא מוכן לכבד את השיק על מנת להגן על מי שנתן את השיק כי יכול להיות שנתנו את השיק בשמו. 

דוגמא נוספת לטעות טכנית בשיק היא תאריך לא נכון, חוסר בחותמת מסוימת או כל בעיה טכנית אחרת. במקרים מהסוג הזה אנו ממליצים לכם בראש ובראשונה להירגע. אינכם יכולים לדעת בוודאות כי מי שנתן לכם את השיק עשה זאת על מנת לפגוע בכם. ההמלצה שלנו אליכם במקרים כאלה היא להתקשר אל האדם שנתן לכם את השיק, להסביר לו את המקרה שקרה וברוב המקרים אתם תקבלו את השיק החדש תוך זמן קצר מאוד. 

 

  • א.כ.מ (אין כיסוי מספיק) – תקלה זו היא התקלה השכיחה ביותר בשיקים וגם התקלה הכי לא נעימה שקיימת, תקלה מסוג זה אומרת כי האדם שנתן לכם את השיק נתן לכם אותו ללא כיסוי. השיק חוזר אל הבנק מאחר ובזמן הפירעון שלו לא קיים מספיק כסף בחשבון הבנק כדי לכסות את השיק. מדובר על תופעה נפוצה אשר חוזרת על עצמה לא מעט פעמים והיא נחשבת לבעיה של ממש. במרבית המקרים בהם הבעיה היא תקלה טכנית בסופו של דבר מתגלה כי מדובר על טעות שקרתה בתמימות, במרבית המקרים מהסוג הזה המצב הוא דווקא שונה. 

במקרים רבים מתגלה כי האדם שנתן את השיק ללא כיסוי היה מודע לכך, כלומר הוא לא עשה זאת בתמימות. כאשר אתם נתקלים במקרה כזה הדבר הראשון שאנו ממליצים לכם לעשות הוא לפנות אל בעל השיק ולשאול אותו מה קורה עם השיק. כאשר תנהלו עם בעל השיק שיחה אתם תוכלו להבין האם הוא מנסה להתחמק ממכם ולא לשלם לכם או שמא מדובר באדם שהסתבך מעט ויש לו את היכולת לטפל בנושא במהירות. 

במקרים בהם לא משלמים לכם אנו ממליצים לכם לפנות אל עורך דין המתמחה בגביית חובות שיטפל לכם בנושא. 

 

  • חשבון בנק סגור – תופעת חשבון בנק סגור היא תופעה נפוצה נוספת המתרחשת לא מעט פעמים, במקרים מסוג זה אדם נותן שיק מחשבון שהוא חשבון המתגלה כסגור במעמד הפירעון של השיק.  מבחינת האדם שקיבל את השיק מדובר על בעיה רצינית מאוד מאחר ואין יותר מדי מה לעשות עם חשבון בנק סגור, אנשים רבים חושבים כי במקרים מסוג זה לא ניתן לעשות דבר, אך חשוב לציין כי גם במקרים כאלה של חוסר כיסוי יש דברים שניתן לעשות וברוב המקרים בעל המקצוע שיוכל להעניק לכם עזרה הוא עורך דין. עורך דין יכול לבדוק למה נסגר חשבון הבנק, באיזה תאריך זה קרה, מי הבעלים של חשבון הבנק וכיצד ניתן לאתר את הבעלים של החשבון ולדבר איתו. עורך הדין יכול לשלוח לבעל החשבון הסגור מכתבי אזהרה וגם לפעול בדרכים נוספות שהחוק מרשה לו, כל זה על מנת שאתם תקבלו את הכסף שמגיע לכם למרות שחשבון הבנק עצמו סגור. 


  • חשבון בנק מוגבל – תופעה שכיחה נוספת הינה קבלת שיק מאדם בעל חשבון בנק מוגבל. 

כאשר חשבון בנק של אדם הופך להיות מוגבל השיקים שלו לא מכובדים יותר על ידי הבנק, חשבון בנק הופך למוגבל כאשר 10 שיקים או יותר חזרו לאורך 12 החודשים האחרונים. במקרים מהסוג הזה כאשר הבנק מזהה שאותו בעל חשבון מוגבל ממשיך לחלק שיקים, הוא לא יקבל אותם ובשל כך השיק יהיה לא כיסוי. גם במקרים מהסוג הזה בעל המקצוע היחיד שיכול לעזור לכם הוא עורך דין

 

  • שיק לא סחיר – בשונה מהתופעות הקודמות שציינו בפניכם, תופעה זו נחשבת לתופעה שקל יותר לטפל בה מאחר ובחלק גדול מן המקרים מדובר בתופעה שקרתה בטעות ובתמימות. 

במקרים מהסוג הזה מדובר על שיקים שכתוב עליהם "למוטב בלבד" אותם העבירו לצד שלישי, מדובר על פעולה שאסור לעשות והיא גורמת לביטולו של השיק. בשיקים בעלי כיתוב של "למוטב בלבד" ניתן לשנות רק את הסכום הכספי ואת התאריך, אין אפשרות לשנות את הנמען וחל איסור להעביר את השיק לגוף שלישי. 

כפי שכבר סיפרנו לכם, למרות שטעות כזו הופכת את השיק לבלתי סחיר ומצריכה כתיבה של שיק חדש, עדיין בחלק גדול מן המקרים מדובר בטעות שנעשתה בתמימות מלאה וחוסר מודעות. במקרים מסוג זה אנו ממליצים לכם ליצור קשר עם בעל השיק, להסביר לו מה קרה וברוב המקרים אתם תקבלו שיק חדש תוך זמן קצר מאוד. 

 

—-

 

החשיבות של עורך דין שיקים חוזרים במקרים מסוג זה

בכל המקרים השונים בהם שיקים חוזרים בעקבות סיבה שאינה תקינה ואינה קשורה לטעות אשר נעשתה בתמימות, חשוב מאוד לפנות אל עורך דין שיקים חוזרים שיסייע לכם בעניין.

בראש ובראשונה עורך דין שיקים חוזרים המתמחה בגביית חובות מכיר היטב את התחום והוא יודע כיצד לבדוק את המקרה בצורה המקיפה ביותר והמהירה ביותר. 

בנוסף על כך, בחלק גדול מן המקרים בהם נוכלים מקבלים שיחה ומכתב התראה מעורך דין, הם מתנצלים על ההתנהגות שלהם ומשלמים באופן מיידי. 

במקרים בהם המצב נעשה מסובך יותר ויש צורך בפתיחת תיקים בהוצאה לפועל נגד אדם שחייב לכם כסף, אנו ממליצים לכם לשכור את שירותיו של עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל ומומלץ שרמת המקצועיות שלו תהיה כמה שיותר גבוהה ושהוא יהיה בעל ניסיון רב ככל האפשר. עורך דין שיקים חוזרים המתמחה בהוצאה לפועל ידע כיצד לפעול בצורה הטובה ביותר על מנת להחזיר לכם את כספכם כמה שיותר מהר ועם כמה שפחות בעיות. 

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי.

 

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא גביית חובות

מאמרים בנושא גביית חובות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: