עורך דין בריטיינר והסדרי ריטיינר – איך זה עובד בדיוק?

תוכן עניינים

הסדר הריטיינר הינו נפוץ במיוחד בקרב חברות גדולות, אשר זקוקות לייעוץ משפטי שוטף במגוון רחב של תחומים. יתרונה הגדול של שיטת ה"ריטיינר" מתבטא בכך שהתשלום החודשי הקבוע מעניק לחברה גישה מיידית לשירותים משפטיים, ללא צורך בתשלום שכר טרחה על כל פנייה בנפרד. כמו כן, הוא יוצר מערכת יחסים ארוכת טווח בין עורך הדין ללקוח. יתרונות נוספים הם התמחות עורך הדין בעסקי הלקוח, זמינות גבוהה ומחיר קבוע וצפוי. יחד עם זאת, הסדרים מהסוג הזה דורשים רמה גבוהה של אמון מצד שני הצדדים. אם ברצונכם לדעת יותר על הסדרי ריטיינר, היתרונות שלהם עבור חברות ולקבל עוד מידע רלוונטי נוסף בנושא, המשיכו לקרוא – נסביר הכל בצורה מקיפה במדריך הבא.

 

לאילו עסקים וחברות כדאי לעבוד עם עורך דין בריטיינר?

בדרך כלל, מומלץ לחברות גדולות ובינוניות לשקול עבודה תחת הסדר ריטיינר עם עורך דין או משרד עורכי דין. כעת נציג בפניכם קריטריונים שונים המעידים על כך שכדאי לחברה או עסק לעבוד עם עורך דין בהסדר ריטיינר:

  • חברות הזקוקות לליווי משפטי שוטף במגוון תחומים – חברות גדולות ומורכבות הפועלות בתחומים רבים זקוקות לייעוץ משפטי שוטף בשלל נושאים כגון: דיני עבודה, חוזים, רגולציה ועוד. על ידי הסדר ריטיינר החברה יכולה להבטיח זמינות של עו"ד המכיר את הארגון.
  • חברות המעורבות במיזוגים ורכישות – כמעט בכל המקרים, עסקאות מורכבות מצריכות ליווי צמוד של עורך דין, ריטיינר מבטיח זמינות גבוהה והתמחות בתחום.
  • חברות בסיכון משפטי גבוה – חברות החשופות לתביעות וסיכונים משפטיים רבים יכולות ליהנות ממומחיות וניסיון של עו"ד קבוע אשר מכיר את המאפיינים שלהן ויודע כיצד לעבוד עימן.
  • חברות עתירות רגולציה – חברות בתחומים מפוקחים כגון פיננסים או בריאות אשר זקוקות לליווי שוטף בנושאי רגולציה.
  • חברות הפועלות בסביבה תחרותית – ייעוץ משפטי שוטף חיוני במיוחד לצורך התמודדות עם תחרות והגנה על קניין רוחני.
  • חברות עם תקציב משפטי גדול – עבור חברות שמוציאות סכומים גדולים על שירותים משפטיים, ריטיינר מבטיח עלויות צפויות וקבועות. באופן הזה החברה אינה מופתעת מגובה תשלומים דינמי ואינה חווה פגיעה בתזרים החודשי שלה.

באופן כללי, ריטיינר מתאים לחברות הזקוקות לייעוץ משפטי איכותי, זמין ורציף על בסיס קבוע. ההסדר מבטיח עבודה מול עורך דין המכיר היטב את הארגון וצרכיו הייחודיים.

 

מדוע תשלומי שכר טרחה נמוכים יותר במסגרת הסדר ריטיינר?

קיימות מספר סיבות מרכזיות לכך ששכר הטרחה שמשלמות חברות לעורכי דין במסגרת הסדר ריטיינר הוא לרוב נמוך יותר מאשר שכר טרחה רגיל. ריכזנו עבורכם מידע בנוגע לסיבות הבולטות ביותר:

  • הכנסה קבועה ויציבה – ריטיינר מבטיח לעורך הדין הכנסה קבועה ויציבה לאורך זמן. זה מאפשר לעורך הדין לתמחר את שירותיו במחיר נמוך יותר, שכן אינו צריך להתחשב בתנודתיות ואי ודאות. 
  • נפח עבודה גדול וקבוע – הסדר ריטיינר יוצר נפח עבודה גדול וקבוע אצל עורך הדין. חברה שמשלמת ריטיינר צפויה להפנות לעורך הדין מטלות רבות ותדירות, מה שמאפשר יתרונות לגודל וחיסכון בעלויות.
  • קשר ארוך טווח עם הלקוח – ריטיינר מייצר קשר ארוך טווח בין עורך הדין ללקוח. באופן הזה עורך הדין יכול להפחית את ההוצאות שלו על שיווק וחיפוש לקוחות חדשים עבור ובכך לאפשר תמחור נמוך יותר. 
  • הכרות עם העסק של הלקוח – עורך דין שעובד בהסדר ריטיינר מכיר היטב את בית העסק של הלקוח וסביבתו המשפטית ועל כן יכול לספק את השירות בצורה יעילה וחסכונית יותר. 

לבסוף, מבחינת הלקוח ריטיינר מבטיח זמינות גבוהה של שירותי עריכת דין כאשר נדרש, גם בנושאים זניחים יחסית שאינם מצדיקים תשלום נפרד. דבר המאפשר תמחור כולל נמוך יותר. לפיכך, אף על פי שריטיינר מהווה הכנסה קבועה לעורך הדין, מסיבות אלה שכר הטרחה לכל שעת עבודה במסגרת הסדר זה נמוך יותר ביחס לשכר טרחה רגיל. 

 

מומלץ לקרוא גם:

 

מהם היתרונות בקבלת ייעוץ מעורך דין בהסדר ריטיינר?

כעת נציג בפניכם את היתרונות המרכזיים עבור חברות שמקבלות ייעוץ מעורך דין בהסדר ריטיינר:

  • זמינות גבוהה של שירות משפטי – הסדר ריטיינר מבטיח לחברה נגישות מיידית לעו"ד מטעמה בכל עת שתזדקקו לכך. החברה אינה צריכה לתאם פגישה מראש או לחכות לאישור שכר טרחה פרטני לצורך טיפול בכל סוגיה משפטית. הנגישות המיידית חיונית למתן מענה אפקטיבי ומהיר. 
  • חיסכון בעלויות – ריטיינר מאפשר לחברה לקבל שירותים משפטיים במחיר מוזל יחסית, ללא צורך בתשלום שכ"ט גבוה עבור כל פנייה בנפרד. בנוסף על כך, החברה חוסכת זמן ומשאבים בניהול ותיאום שכר הטרחה.
  • מומחיות והיכרות עם צרכי החברה – עורך דין שעובד עם חברה בהסדר ריטיינר לומד להכיר לעומק את פעילותה, המבנה שלה, תהליכי עבודה ואתגרים משפטיים הייחודיים לה. כך הוא יכול לספק ייעוץ מותאם ואיכותי.
  • מניעת הפתעות משפטיות – ריטיינר מאפשר לחברה להתייעץ באופן שוטף לגבי דרכי פעולה מומלצות מבחינה משפטית ולמנוע הסתבכויות משפטיות ותביעות.
  • יצירת מערכת יחסים לטווח ארוך – ריטיינר יוצר קשר הדוק ואמון בין עורך הדין לחברה, המאפשרים שיתוף פעולה פורה לאורך זמן לטובת החברה.
  • פתרון בעיות בזמן אמת – נגישות מיידית לעורך דין מאפשרת קבלת ייעוץ וטיפול בבעיות משפטיות בזמן אמת, בטרם החרפת המצב לכדי משבר והסלמה. 
  • הפחתת סיכונים משפטיים – ריטיינר תורם להפחתה משמעותית בחשיפה לסיכונים ותביעות הודות לייעוץ שוטף ומונע של עורך הדין אשר מכיר את החברה לעומק.

 

שיקולים חשובים בבחירת עורך דין ריטיינר

טרם אתם בוחרים בעורך דין כזה או אחר לעבוד איתו תחת הסדר ריטיינר, חשוב מאוד להתייחס למספר שיקולים עיקריים:

  • ניסיון ומומחיות בתחומים רלוונטיים – ניסיון ומומחיות רלוונטיים הם השיקול החשוב ביותר בבחירת עורך דין ריטיינר. חשוב לוודא כי לעורך הדין יש את הידע והניסיון הדרושים כדי לספק ייעוץ וטיפול משפטי מקצועי ויעיל בתחומים ספציפיים הרלוונטיים לחברה.

למשל, אם החברה עוסקת בתחום הנדל"ן, חשוב לבחור עורך דין בעל ניסיון בתחום דיני המקרקעין, דיני חוזים, וכן בתחומים משפטיים הרלוונטיים לענף הנדל"ן, כגון דיני התכנון והבנייה. 

  • התאמה אישית – חשוב שתהיה התאמה אישית טובה בין עורך הדין לבין ההנהלה של החברה. מערכת יחסים טובה ומבוססת אמון בין עורך הדין ללקוח היא קריטית להצלחת שיתוף הפעולה.

כדי לבדוק התאמה אישית, מומלץ לקיים פגישה עם עורך הדין ולראות אם יש כימיה טובה בין הצדדים. ניתן גם לברר עם לקוחות קודמים של עורך הדין על שביעות הרצון שלהם מהעבודה איתו.

  • זמינות וכוח אדם – אם מדובר במשרד עורכי דין, חשוב שהוא יהיה זמין ומסוגל לספק מענה איכותי ומהיר לצרכים המשתנים של החברה. יש לבדוק את זמינות עורך הדין והצוות שלו, וכן את היכולת של המשרד להתמודד עם עומס עבודה חריג.
  • ניסיון קודם בריטיינר – ניסיון קודם בריטיינר עם לקוחות דומים יכול להוות יתרון חשוב. עורך דין בעל ניסיון בריטיינר יהיה מיומן יותר בהבנת צרכי החברה ויוכל לספק שירות יעיל ומותאם אישית.
  • מחיר ותנאי תשלום – עלויות הריטיינר צריכות להיות סבירות ועליהן לשקף את היקף השירות הנדרש. יש להסדיר מראש את תנאי התשלום, כגון תשלומים חודשיים קבועים או תשלום לפי שעות עבודה.

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

אהבתם? שתפו:

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותי המשרד

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: