איך גובים חוב? כל מה שרציתם לדעת ולא העזתם לשאול

תוכן עניינים

בגדול, כל בעל עסק או בעל חברה אשר מעניק שירות כזה או אחר לאחרים אמור לקבל תשלום מסוים על השירות אותו העניק. אף על פי כן, המצב הוא לא תמיד כך; קיימים מקרים בהם אנשים חייבים לבעל עסק או חברה כסף בעבור שירות מסוים שהעניק להם אך הם מחליטים לא לשלם את החוב – כאן נכנס לתמונה תהליך גביית חובות.

 

נשאלת השאלה – איך גובים חוב?

אז ראשית, כדאי להבין: הסיבה שבעקבותיה הלקוח אינו משלם היא לא רלוונטית, לא משנה אם הלקוח הפסיק לשלם כי אין בידו מספיק כסף לעשות זאת או שמא הלקוח הפסיק לשלם כי הוא פשוט לא רוצה, הרי בשני המקרים אנו לא מקבלים את הכסף בעבור השירות שלנו. כמו כן, ישנם לקוחות מסוימים אשר משלמים בשיקים, חלקם משלמים בשיקים דחויים וחלקם משלמים בשיקים לא דחויים, כעבור זמן מה אנו מופתעים לגלות כי השיקים שקיבלנו מאותו לקוח הם ללא כיסוי. 

במאמר זה תוכלו למצוא מידע רלוונטי וחיוני בכל הנוגע להליך גביית חובות. 

איך גובים חוב – האם ניתן לפעול באופן עצמאי על מנת לגבות חוב?

כן, במקרים מסוימים אנו יכולים לבצע פעולות מסוימות על מנת לנסות להחזיר את החוב כלפינו. 

ישנם מקרים בהם החוב כלפינו נוצר בתמימות מלאה ובחוסר ידיעה מצד הלקוח. כך למשל קיימים מקרים בהם אדם מסוים חייב לנו סכום כספי כזה או אחר, אותו אדם שולח אדם אחר בשמו כדי שיסגור את החוב הקיים ולאחר מכן הוא פשוט שוכח לוודא שהחוב אכן שולם. במקרים מהסוג הזה הסיבה לחוסר התשלום היא חוסר ידיעה מצד הלקוח – כנראה ששיחת טלפון קצרה תפתור את הסיפור ולא יהיה צורך בהפעלת עורך דין.  

איך גובים חוב: סיטואציה נוספת ומוכרת מאוד היא סיטואציה בה אנו מקבלים שיק עם טעות ללא ידיעתנו, למשל שיק עם חתימה שאינה תואמת, דבר אשר גורם לבנק להחזיר את השיק ולא לקבל אותו. גם במקרה הזה כנראה שיחת טלפון קצרה בה תיידעו את הלקוח על טעות בצ'ק תפתור את העניין. 

אנו ממליצים לכם לנסות לקיים שיחת טלפון ראשונית עם כל אדם אשר חייב לכם כסף, באופן הזה תוכלו לגלות כיצד אותו אדם מגיב ורק כך תוכלו להבין האם מדובר בטעות נעשתה מתוך תמימות וחוסר ידיעה או שמא אותו אדם אינו שילם את החוב בכוונה תחילה. 

 

מידע נוסף בנושא גביית חובות ניתן למצוא כאן

 

—-

 

 

מתי נצטרך לפנות לעורך דין?

בשונה מהמקרים שציינו בפניכם בפסקה הקודמת, ישנם מקרים בהם תהליך גביית החוב נעשה בעייתי יותר ומורכב בהרבה יותר. במצבים מהסוג הזה מומלץ לפנות לעורך דין שהינו בעל הסמכה והתמחות בתחום גביית החובות. 

כאשר תבחרו לקבל את שירותיו של עורך דין לגביית חובות למעשה תעניקו לו את האפשרות לפנות אל אותו לקוח שאינו מוכן לשלם את החוב ולנסות לגבות את החוב למענכם.

במקרים רבים בהם עורך דין פונה לאותו אדם אשר חייב את הכסף בשמו של האדם לו חייבים את הכסף, האדם החייב מתחיל להילחץ ולא מתחמק כמו לפני כן. באותו רגע שעורך הדין פונה אל החייב, הוא מבין כי העניין הפך להיות רציני וכי קיים סיכוי שבית המשפט יקח חלק בכל הסיפור הזה, כל אלו גורמים ברוב המקרים לחייב לרצות לסגור את החוב מהר ככל האפשר.

כמו כן, גם אם מדובר במקרה בו קיבלתם שיק חוזר של לקוח אשר שילם לכם, עורך דין לגביית חובות יוכל לעזור לכם לפתור את המצב. ברגע שתפנו אל עורך הדין, הוא יפעל להנפקת בקשה לגבייה של השיק החוזר, הוא ישלח מכתבי התרעה ויעשה את כלל הפעולות האפשריות והמקובלות על מנת שאתם תקבלו את הכסף מאותו אדם/עסק/חברה חייבים.

בחלק מן המקרים העניין ייסגר בזריזות ותוך זמן קצר, אך במקרים אחרים יכול לעבור לא מעט זמן עד שאתם תקבלו את הכסף שלכם בחזרה. 

 

איך גובים חוב: כיצד מאתרים אדם שחייב לנו כסף?

אז איך גובים חוב? ואיך מאתרים את האדם שחייב לנו כסף? במקרים רבים אנו יודעים כי אדם מסוים חייב לנו כסף, אך אנו לא מצליחים לאתר אותו – "נעלם". אך אין זה אומר שאתם צריכים לוותר על החוב – למעשה, ההפך הוא הנכון. אין זה אומר אפילו שלא תקבלו את הכסף שלכם בחזרה, ואכן קיימים פתרונות בנושא.

הפתרון הטוב ביותר למקרים מהסוג הזה הוא לפנות אל עורך דין לגביית חובות שכחלק משירותיו מעניק שירות של איתור חייבים. יש סיכוי כי האדם שחייב לכם כסף עזב את הארץ וברח למדינה אחרת, אך הדבר אינו אומר שאתם הפסדתם את הכסף שלכם. עורך דין מקצועי יודע כיצד לאתר חייבים גם אם הם עזבו את הארץ, במקרים כאלה קיימות גם אלטרנטיבות אחרות לגביית כספים מאותם אנשים שחייבים כסף לאחרים.

לכן, אם נקלעתם למצב בו אתם לא מצליחים לאתר את האדם שחייב לכם כסף, אל תתייאשו, הדבר היחיד שעליכם לעשות הוא לפנות אל שירותיו של עורך דין לגביית חובות איכותי, מקצועי ובעל ניסיון שידאג לכם ויטפל בנושא. 

 

איך גובים חוב – האם ניתן לגבות חוב לאחר שהחייב נפטר?

מקרה נוסף ונפוץ בו אנשים בטוחים כי הכסף שלהם אבד ואין מי שישלם את החוב הוא מקרה שבו האדם שחייב כסף נפטר מן העולם. אנשים רבים נוטים לחשוב כי ברגע שהחייב נפטר החוב אבד ואין שום דרך בה יוכלו לקבל את כספם בחזרה – מדובר בטעות ובמקרים מסוימים יש אפשרות להחזיר את החוב. 

גם במקרה זה ההמלצה שלנו אליכם היא לפנות אל שירותיו של עורך דין לגביית חוב אשר יבצע את כל הבדיקות האפשריות כדי לראות האם ישנה דרך בה תוכלו לקבל את הכסף שלכם בחזרה. 

כך למשל, אם החייב היה בעלים של חברה כלשהי ולאחר פטירתו הבנים שלו המשיכו לנהל את החברה, הם יכולים לשלם את החוב במקום אבא שלהם. 

בחלק גדול מן המקרים כאשר פונים אל עורך דין לגביית חובות ומתחילים לבדוק דרכים לקבלת החוב בחזרה, מגלים כי אכן קיים אדם אשר יכול לשאת בחוב של האדם שנפטר, לכן אין לכם שום סיבה להתייאש ולוותר על הכסף שלכם. 

אין ספק כי פנייה לעורך דין גביית חובות לקבלת שירות זה הדבר החכם והיעיל ביותר שניתן לעשות במקרים הללו, העורך דין יבצע את כל הבדיקות הרלוונטיות ויפעל בכל הדרכים האפשריות כדי שאתם תקבלו את הכסף שלכם בחזרה. עורך דין גביית חובות מחזיק בידע המתאים על מנת לאתר חייבים, כמו כן הוא מכיר היטב את כל החוקים הקיימים בתחום והוא יודע אילו דרכי פעולה יגרמו לכך שאתם תקבלו את מלוא הכסף שלכם במהירות המקסימלית. 

 

איך גובים חוב? ניסיון ומוניטין לפני הכל

כאשר אתם ניצבים בפני בחירה של עורך דין גביית חובות, הדברים החשובים ביותר שעליכם לבדוק הם האם עורך הדין הוא בעל ותק רב בתחום והאם הוא בעל מוניטין חיובי בתחום. 

עורך דין בעל ניסיון הוא עורך דין שעבר מאות מקרים של גביית חובות והוא זה שידע כיצד לפעול כדי שהדברים יקרו במהירות המקסימלית.  

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי

אהבתם? שתפו:

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר