חוב אבוד? זה לא הסוף. ייצוג זוכים בהוצאה לפועל

תוכן עניינים

כל אחד יכול למצוא עצמו במצב שבו יש חוב אבוד בהוצאה לפועל שהלקוח לא שילם. אז מה עושים? מה ניתן לעשות כאשר אין ברירה אלא להתמיד בדרישות התשלומים מהלקוח אשר לא הוסדרו כהלכה ופגעו בתזרים העסקי שלכם? מתי מתחילים להיעזר בעורך דין לגביית חובות? קודם כל מבינים שבין אם איחרו לכם בתשלומים או שלא שילמו לכם מאז המועד שנקבע מראש, יש לכם את הזכות המלאה לדרוש את הסכום שמגיע לכם!

מה עושה עו"ד לגביית חובות בהוצאה לפועל עם חוב אבוד?

עורך הדין יבצע את ניסיונותיו לגבות חוב אבוד באמצעות מכתב התראה – שם במקרים רבים התהליך נעצר.
אולם במקרים אחרים הוא יעשה זאת דרך עיקולים והגבלות בהוצאה לפועל.
העיקולים, ההגבלות וההסדרים השונים שעו"ד מוסמך לענייני גביית חובות יכול לבצע – כולם מגבירים משמעותית את הסיכוי להצליח בגביית חוב אבוד ולמצוא את הפיתרון היצירתי שנכון עבור הנושה (מי שחייבים לו כסף).

 

מה ההבדל בין גבייה בהוצל"פ מאדם פרטי לבין גבייה מחברה, כאשר מדובר בחוב אבוד?

בהיבט המשפטי, יש הבדל בין גבייה מאדם פרטי לבין גבייה מחברה. חברה היא למעשה ישות שנמצאת בבעלות של אדם אחד או יותר, ועל כן יש להתייחס אליה אחרת.
עורך דין יפעל ויבצע את הגבייה בהתאם לצורתה ובהתאם לתיק:

  • בהליך גבייה מאדם פרטי – תפקידו של עורך הדין הוא לבקש תשלום עבור חוב אבוד מהר ויעיל ככל הניתן, תוך חיסכון בטרחה ובהתעסקות לנושה. יש גם אנשים שלא מוכנים לשלם כלל את החוב – ובמקרים כאלה עורך הדין יכול לקחת על עצמו את יצירת הקשר עם אותו אדם.
  • בהליך גבייה מחברה – בתהליך גבייה מאדם פרטי, ישנן גישות שונות המשתנות בין היתר בהתאמה להאם החברה היא חברה בע"מ או לא – וכאן ניתן לומר שכל מקרה לגופו.

 

חוב אבוד – מכתבי התראה ככלי הנעה לפעולה

מכתבים אלו מניעים את בעל החוב לפעולה ומונעים את השימוש בכלים משפטיים מורכבים יותר לקראת חוב אבוד. עורך הדין ששולח את מכתב ההתראה מציין בו שבמידה ולא יענה החייב על מכתב ההתראה עלולים להיפתח נגדו הליכים משפטיים מורכבים יותר, ולכן אחוזים רבים מהחייבים משלמים את החוב כבר במכתב ההתראה, כמובן כל מקרה לגופו ותלוי בסכום החוב – כך ככל שסכום החוב גבוה יותר, העניין עלול להתקדם לשלבים מתקדמים יותר של בית משפט כגון: עיקולים והגבלות בהוצאה לפועל.

וזה רק חלק ממה שעושים על מנת להשיב חוב אבוד.

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי

אהבתם? שתפו:

מרכז מידע המשפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה:

מוזמנים לחפש מידע באתר