EN
Logo DR

עורך דין דיני נזיקין מומלץ | איך בוחרים את עורך הדין הנכון?

תוכן עניינים

לפני שנספר לכם על החשיבות של עורך דין דיני נזיקין וכיצד בוחרים עורך דין מקצועי, ראשית נספר לכם למה מתכוונים כאשר מדברים על תביעות נזיקין. 

תביעות נזיקין הן למעשה תביעות אותן מגיש אדם עקב נזק שנגרם לגופו או עקב נזק שנגרם לרכושו הפרטי, לאותו אדם שחווה נזק כזה או אחר יש רצון לקבל פיצויים כספיים בשל הנזק שנגרם לו, הפיצויים צריכים להתקבל על ידי האדם שגרם נזק לצד השני. 

לצורך הדוגמא, נניח ואדם מסוים קיבל אחוזי נכות עקב תאונת דרכים שהיה מעורב בה, אם אותו אדם אינו אחראי לתאונת הדרכים, הוא יכול להגיש תביעת נזיקין כנגד האדם שגרם לתאונת הדרכים ולדרוש ממנו פיצויים. 

במאמר זה ריכזנו עבורכם את כל המידע החיוני ביותר בנוגע לעורך דין דיני נזיקין ותביעות נזיקין. 

 

דרעי רייפר ושות' עורכי דין

עורך דין דיני נזיקין: חובת ההוכחה של הצד התובע

במהלך משפט המתנהל בנוגע לתביעת נזיקין, על הצד התובע להוכיח כי הצד הנתבע אכן גרם לו לנזק פיזי ממשי, כדי לעשות זאת הצד התובע צריך להציג כמה שיותר עדויות וראיות שונות, כמו כן הצד התובע רשאי להשתמש גם בדוחות רפואיים, בתמונות של המקום בו התרחשה התאונה, בעדויות של אנשים אשר היו עדים לתאונה ועוד. 

במהלך תביעת נזיקין מספיק שהצד הנפגע יצליח לשכנע את בית המשפט שהוא צודק ב-51% לפחות והוא ינצח בתביעה. זאת בשונה מהחוק הפלילי הקיים בארץ בו על הצד הנפגע להוכיח כי הצד השני במשפט אשם מעבר לכל ספק סביר. 

 

עורך דין דיני נזיקין: אילו סעדים קיימים בתביעות נזיקין?

הסעד המרכזי והבולט ביותר בכל הנוגע לתביעות נזיקין הוא הפיצוי הכספי, המטרה העיקרית של הפיצוי הכספי היא להשיב את מצבו של הצד הנפגע קרוב ככל האפשר למצב בו הוא היה לפני שעבר את התאונה. גודלו של הפיצוי הכספי אותו יקבל הצד הנפגע נקבע על פי ראשי נזק אשר נהוג לחלק אותם לשתי קבוצות עיקריות:

 

  • ראשי נזק ממוניים – נזק ממוני הוא נזק שנגרם לכיסו של הצד הנפגע. הפסדים של משכורות בעבר ושל משכורות עתידיות, הוצאות שונות הקשורות לפגיעה שעבר הצד התובע כמו למשל: הוצאות על טיפולים רפואיים, הוצאות על טיפול סיעודי ועוד. 
  • ראשי נזק לא ממוניים – נזק לא ממוני הוא נזק שנגרם לגופו ולנפשו של הצד הנפגע. סבל בלתי פוסק לאחר התאונה, כאבים חזקים ולא פוסקים לאחר התאונה ועוד. בגדול, נזק לא ממוני הוא כל נזק שלא נגרם לכיסו של הצד הנפגע או כל נזק שאינו מתבטא במחסור של משהו פיזי. 

 

טיפים שיעזרו לכם במהלך המשפט

ריכזנו עבורכם מספר טיפים חשובים ויעילים שיעזרו לכם במהלך תביעת הנזיקין שאתם מנהלים. 

 

  • גשו לקבל טיפול רפואי כמה שיותר מהר – אם נפגעתם כתוצאה מתאונת דרכים, תאונת עבודה או תאונה אחרת אשר נחשבת לדיני נזיקין, אנו ממליצים לכם לגשת מהר ככל האפשר אל המוסד הרפואי הקרוב אליכם כדי שתוכלו לקבל טיפול רפואי. חשוב מאוד לגשת לקבל טיפול רפואי כמה שיותר בסמוך למועד בו התרחשה התאונה, באופן הזה יהיה לכם הרבה יותר קל להוכיח כי יש קשר סיבתי ישיר בין הנזק שנוצר לבין התאונה עצמה. כמו כן, חשוב מאוד לציין בפני הרופא המטפל את כל הסיבות שהובילו לתאונה וחשוב לוודא כי הרופא המטפל אכן כותב את כל מה שאתם אומרים לו בתיק הרפואי שלכם באופן ברור. 
  • תעדו כל שלב ושלב – לא משנה אם הפגיעה שלכם היא כתוצאה מתאונת דרכים או שמא הפגיעה שלכם היא כתוצאה מתאונת עבודה, בכל מקרה כזה או אחר חשוב מאוד שאתם תתעדו את כל הבדיקות הרפואיות שאתם עוברים ואת כל הטיפולים הרפואיים שאתם עוברים, בנוסף על כך אנחנו ממליצים לכם לשמור כל קבלה הנוגעת להוצאות אשר קשורות לתאונה שעברתם. 
  • דיווח למעסיק – אם התאונה שעברתם היא תאונת עבודה, עליכם לדווח למעסיק שלכם על התאונה מהר ככל האפשר. על המעסיק למלא טופס שיהיה עליכם להעביר למוסד לביטוח לאומי. 
  • דווחו על התאונה למשטרה – אם התאונה שעברתם היא תאונת דרכים, אתם תצטרכו להגיע אל תחנת המשטרה הקרובה אליכם ולספר לפרטי פרטים על האופן בו התרחשה התאונה. אתם תצטרכו לספר למשטרה באיזה שעה התרחשה התאונה והיכן היא התרחשה, כמו כן יהיה עליכם לתת למשטרה את הפרטים המלאים של האנשים ושל כלי הרכב שהיו שותפים בתאונה. כל פרט ופרט שתעבירו למשטרה יכתב בטופס אשר נקרא "אישור משטרה". טופס זה הוא טופס חשוב מאוד להמשך תהליך התביעה שלכם. 
  • נסו להוציא כמה שיותר פיצויים – אם התאונה בה נפגעתם נחשבת לתאונת עבודה, אתם צריכים לדעת כי יש לכם את האפשרות לקבל פיצויים מהמוסד לביטוח לאומי, זאת בהנחה והמוסד לביטוח לאומי אכן מכיר בתאונה שעברתם בתור תאונת עבודה. 

ההמלצה שלנו אליכם נקודה זו היא לבדוק האם אתם רשומים תחת פוליסת ביטוח פרטית כזו או אחרת, במידה ואתם כן רשומים תחת פוליסת ביטוח פרטית אתם תוכלו לקבל פיצויים כספיים נוספים בעקבות הנזק שחוויתם. הדרך הטובה ביותר לדעת מה גובה הפיצויים שמגיעים לכם ומאילו גופים עליכם לקבל אותם היא לערוך שיחת ייעוץ עם עורך דין בעל התמחות בתחום דיני נזיקין, עורך הדין יעזור לכם לממש את מלוא הזכויות המגיעות לכם ולקבל את מלוא הפיצויים שמגיעים לכם. 

 

זקוקים לסיוע מעורך דין דיני נזיקין? לייעוץ ראשוני ללא עלות:

 

איך לבחור עורך דין דיני נזיקין?

אין ספק כי בחירתו של עורך הדין אשר ילווה אתכם לאורך כל תביעת הנזיקין תשפיע בצורה משמעותית על ההצלחה שלכם בתביעה. ריכזנו עבורכם את הנקודות החשובות ביותר אליהן יש להתייחס בעת בחירת עורך הדין שילווה אתכם בתהליך. 

  • ניסיון – אל תתביישו לשאול את עורך הדין בו אתם מעוניינים מהי רמת הניסיון שלו. ותק רב יותר לא אומר כי בהכרח מדובר עורך דין טוב יותר, אך רמת  הניסיון של עורך הדין היא ללא ספק דבר חשוב מאוד. ההמלצה שלנו אליכם היא לבחור בעורך דין בעל ניסיון של מספר שנים לפחות ולא בעורך דין מתחיל. בחלק גדול מן המקרים ניסיון רב של עורך דין דיני נזיקין יעיד כי הוא בעל יכולות מקצועיות גבוהות. כמו כן, עורך דין בעל ניסיון בתחום דיני נזיקין ידע כיצד להתמודד עם בעיות שונות במהלך המשפט. 
  • המלצות קודמות – המלצות קודמות הן תמיד דבר טוב אשר עוזר לנו בבחירה בכל תחום בחיינו, במיוחד כאשר מדובר בעורך דין שעתיד ללוות אותנו בתהליך ארוך ולא פשוט כלל. אנו ממליצים לכם לחפש המלצות קודמות על עורך הדין בו אתם מעוניינים לפני שאתם בוחרים בו ללוות אתכם בתהליך. אנו ממליצים לכם לפנות אל לקוחות קודמים שהשתמשו בשירותיו של עורך הדין, תוכלו לשאול את אותם לקוחות האם הם ממליצים על אותו עורך דין והאם הם היו מרוצים מהתוצאות אליהן הוא הוביל אותם. 
  • מוניטין חיובי – חשוב מאוד לבחור בעורך דין בעל מוניטין חיובי, ככל שעורך הדין טיפל בכמה שיותר תביעות נזיקין בהצלחה כך הדבר יהיה טוב יותר עבורכם. 
  • כימיה ביניכם לבין עורך הדין – אין ספק כי יש חשיבות רבה למקצועיות של עורך הדין בו אתם בוחרים, אך נושא חשוב לא פחות הוא הכימיה ביניכם לבין עורך הדין. במידה ולא תהיה כימיה ביניכם לבין עורך הדין בו תבחרו רוב הסיכויים כי התהליך שתעברו איתו יעבור בצורה לא נעימה כל כך. עורך דין שאכפת לו מהלקוחות שלו יבין את הצרכים שלהם ויידע כיצד לגשת אליהם בצורה הטובה ביותר, בחלק מן המקרים צצות בעיות לא פשוטות בכלל, עורך הדין צריך לדעת כיצד לפנות אל הלקוח שלו באופן שיתן לו תחושת ביטחון ורוגע. 
  • תחום מומחיות – כל עורך דין הוא בעל תחום התמחות אחר, הבחירה הטובה ביותר עבורכם תהיה עורך דין בעל התמחות בדיני נזיקין. עורך דין אשר עוסק בתחום אחד ספציפי יהיה בעל ניסיון רב יותר באותו תחום והוא יוכל לתת לכם את העצות היעילות ביותר, לעזור לכם לממש את מלוא הזכויות שלכם ובסופו של דבר להוביל אתכם לפתרון הטוב ביותר שניתן למצוא. רוב הסיכויים כי עורך דין אשר מתעסק במספר תחומים במקביל לא יהיה מודע לכל ההיבטים השונים של דיני נזיקין.

 

  • ערכו מחקר על עורך הדין – נניח וקיבלתם המלצות מחברים קרובים אליכם על עורך דין דיני נזיקין שהם היו מרוצים מהתהליך איתו, שאלתם אותם מספר שאלות עליו והוא הצטייר בפניכם כעורך דין מקצועי ואמין – אין ספק כי מדובר בכיוון טוב אך המלצות ממספר חברים זה לא מספיק. הדבר הבא שיהיה עליכם לעשות הוא לחפש מידע על עורך הדין המדובר במנועי החיפוש השונים ולבדוק איזה מידע ניתן למצוא עליו, תוכלו גם לחפש חומרים שכתב אותו עורך דין ולבחון אותם ובכך להבין מהי רמת המקצועיות של עורך הדין. 

אם המידע שמצאתם על עורך הדין הוא מידע חיובי, הדבר יהפוך את הבחירה שלכם למושכלת יותר ובטוחה יותר. במידה והמידע שמצאתם על עורך הדין הוא מידע שלילי, היינו מציעים לכם לשקול מחדש את הבחירה באותו עורך דין. 

 

החשיבות של עורך דין דיני נזיקין במהלך תביעת נזיקין

במקרים רבים הצד התובע נוטה לחשוב כי הניצחון שלו הוא כמעט מוחלט וזאת עקב הסיבות השונות שגרמו לתאונה ולנזק שנגרם לו, בשל המחשבה הזאת ניתן לראות כי לעיתים קרובות הצד התובע בתביעת נזיקין מעדיף לא להשתמש בשירותים של עורך דין דיני נזיקין במהלך התביעה. אין ספק כי מדובר בחשיבה מוטעית  שבסופו של דבר יכולה להוביל את הצד התובע במשפט למצב שבו הוא לא מקבל את כלל הפיצויים להם הוא זכאי, במקרים קיצוניים בית המשפט דוחה את התביעה. 

חלק גדול מן האנשים אשר מגישים תביעת נזיקין לא יודעים כי הם יכולים לתבוע מספר גופים במקביל וכך לקבל פיצויים ממספר אפיקים באותו זמן, במקרים רבים אנשים בוחרים להגיש תביעה שאין לה כל סיכוי להצליח, הם עושים זאת מבלי להיוועץ בעורך דין לפני כן, היוועצות עם עורך דין לפני תחילת התהליך עשויה לחסוך להם זמן רב וסכום כספי לא מבוטל. 

תחום דיני הנזיקין הוא תחום רחב מאוד ומורכב מאוד, אם עברתם תאונה כלשהי ואתם שוקלים להגיש תביעת נזיקין, ההמלצה שלנו אליכם היא לפנות אל עורך דין דיני נזיקין מקצועי בעל התמחות בתחום ולקיים איתו שיחת התייעצות אשר במהלכה הוא יסביר לכם כיצד מתנהלת תביעת נזיקין, כיצד עליכם להתכונן להליך התביעה והאם באמת כדאי לכם להגיש את התביעה לבית המשפט. 

 

זקוקים לסיוע מעורך דין דיני נזיקין? לייעוץ ראשוני ללא עלות:

*האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ/ליווי משפטי

 

אהבתם? שתפו ❤️

צריכים עזרה או ייעוץ?

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם

החיים העסקיים והפרטיים כאחד, מערימים עלינו לא פעם קשיים ומצבים לא נעימים שאיתם אנו נאלצים להתמודד. האם נקלעתם למצב בו אדם או גוף כלשהו התחייבו לשלם לכם, אך בסופו של…
שותפויות עסקיות רבות מתחילות בהתלהבות רבה, אך לעיתים קרובות נקלעות לקשיים כאשר השותפים חלוקים בדעותיהם או מעוניינים ללכת בכיוונים שונים. כדי למנוע סכסוכים עתידיים בין בעלי המניות בחברה, חשוב לחתום…
פירוק שיתוף בין יורשים הוא הליך משפטי מורכב, המתבצע במטרה לחלק באופן הוגן ומוסכם בין היורשים את נכסי העיזבון. כאשר מדובר בדירת מגורים שהייתה בבעלות משותפת של בני הזוג, עולות…
שאלה שמטרידה יורשים רבים שמקבלים נכס משותף בירושה יחד עם אחרים, היא: האם קיימת אפשרות להכריח באופן משפטי את היורש למכור את זכויותיו בדירה/לבצע העברת דירה בירושה? המצב שבו מספר…
האם הנכם חלק משותפות עסקית לא רשומה שכבר אינה פועלת כראוי? האם אתם מרגישים תסכול וחוסר אונים לנוכח המצב הזה? אתם לא לבד. קוראים יקרים, המאמר הזה הכתב במיוחד בשבילכם.…
האם אי פעם תהיתם מה יקרה לרכושכם ולכספכם ביום שלא תהיו? האם בני משפחתכם ידעו לחלק ביניהם את הנכסים בצורה הוגנת ללא סכסוכים? הסכם בין יורשים עתידיים יכול לענות על…
האם אתם שותפים בבעלות על נכס כלשהו עם אדם נוסף, ומעוניינים לצאת מהשותפות הזו? במקרים רבים, שותפויות עסקיות או פרטיות מסתיימות במחלוקות מרות ותביעות משפטיות ארוכות ויקרות. עם זאת, ניתן…
האם מצאתם את עצמכם במצב שבו בן משפחה אהוב נפטר, אך לא השאיר אחריו צוואה? האם ניסיתם לחפש היכן שמור מסמך הצוואה שלו, אך ללא הצלחה? מצב זה יכול להיות…
הסכם פירוק שותפות יכול להיות מורכב ורגיש כשמגיעים לנושא חלוקת הנכסים, וכן נושא זכויות וחובות בפירוק שותפות. מה קורה כשיש מחלוקת בין השותפים על נכס יקר ערך? וכיצד ניתן לחלק…
האם ישנם חילוקי דעות ביניכם לבין השותפים שלכם לגבי שווי החברה בה אתם שותפים? האם אתם מתלבטים כיצד לקבוע באופן הוגן ומקצועי את שווי נכסי החברה לצורך פירוק השותפות? אם…
חלוקת ירושה בין אחים או בין ילדי המנוח היא תהליך רגיש ומורכב, הטומן בחובו פוטנציאל למתיחות וסכסוכים. עם זאת, באמצעות תכנון נבון, תקשורת פתוחה וגישה רגישה, ניתן להפוך אותו לחוויה…
מכירת דירה שהתקבלה בירושה בין האחים יכולה להיות תהליך מורכב ומאתגר, במיוחד כאשר מדובר במספר יורשים. האם תמיד צריך למכור את הדירה? מה קורה אם אחד היורשים רוצה לגור בה?…

מוזמנים לחפש מידע באתר

זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: