ייעוץ משפטי בנושא הגנת סייבר, פרטיות ואבטחת מידע

תוכן עניינים

בשנת 2023, כולם כבר מבינים, בין אם אנשים הפרטיים או בעלי העסקים במדינת ישראל, כי הגנת סייבר, פרטיות ואבטחת מידע הם נושאים בעלי חשיבות עליונה – על אחת כמה וכמה אם מדובר בארגונים שתלויים במחשבים כדי לעבוד כראוי. כל מי שעושה שימוש ברשת האינטרנט ולוקח חלק בעולם הדיגיטלי, חשוף למגוון איומים ועבירות שונות ביניהן: וירוסים כאלה ואחרים, התקפות מצד האקרים, קודים זדוניים, סוסים טרויאניים, מתקפות סייבר אשר מיועדות להשבתת אתרים ופעילות דיגיטלית ומגוון תוכנות כופר שתפקידן לגנוב פרטי מידע חשובים ולהצפין אותם ועוד שלל איומים שונים. 

אם אתם מנהלים של עסק, חשוב שתהיו ערים לעובדה כי ככל שהעסק שלכם הוא גדול ומוכר יותר, כך עולים הסיכויים כי העסק יהווה מטרה גדולה יותר עבור מתקפות של האקרים ומתקפות סייבר שונות. בחלק מן המקרים, בתי עסק חווים התקפות כלליות ואיומים כלליים שמטרתם היא לפגוע בגולשים רנדומליים אשר עושים שימוש ברשת האינטרנטית, לעומת זאת במקרים אחרים בתי עסק חווים התקפות מכוונות ויזומות שמופנות באופן ישיר אליהם מאחר שהם מטרתם העיקרית של האחראים על ההתקפה.
אנו עדים למקרים רבים בהם התקפות סייבר מגיעות מצד מתחרים של בתי עסק באותו תחום, מקרים אלו נפוצים בעיקר בענפים בהם לא קיימת אתיקה ויושרה, וכתוצאה מכך נעשה שימוש באסטרטגיות ריגול תעשייתי ואיומי סייבר כחלק מהתחרות העסקית בענף. 

 

מדוע אנו חשופים כיום יותר מכל תקופה אחרת?

התפתחות הטכנולוגיה והתפתחות הרשת האינטרנטית, הובילה לכך שכיום פעילויות פרטיות רבות, כמו גם פעילויות עסקיות, מבוצעות על ידי שימוש במחשבים ניידים; תוך כדי הסתמכות על מאגרי מידע, שרתים, רשתות ציבוריות ועוד. בנוסף על כך ישנם אנשים פרטיים ובעלי עסקים רבים אשר עושים שימוש בטלפונים שלהם על מנת לבצע משימות, ניתן למצוא כמויות גדולות של מאגרי מידע המצויים תחת פורטלים נרחבים ועוד.
נכון להיום ישנם מאגרי מידע חשופים רבים שלעולם לא היו חשופים לפני כן, חלק מאותם מאגרי מידע כוללים: מערכות שבהן נעשה שימוש לצורך חישוב שכר, מערכות שבהן נעשה שימוש לצורך ניהול כוח אדם ולקוחות, מערכות שבהן נעשה שימוש לצורך הנהלת חשבונות ועוד. 

 

הגנת סייבר – כבר לא צורך אלא הכרח

מרבית העסקים והחברות הקיימות כיום במדינת ישראל ובכל רחבי העולם אינן יכולות להמשיך בשגרת העבודה שלהם כמו שצריך ולעמוד בתחרות העסקית של ימינו, מבלי לעשות שימוש במערכות טכנולוגיות שונות. כתוצאה מן העלייה בשימוש במערכות טכנולוגיות לצורך ניהול עסקים וחברות עולים הסיכויים כי אותם עסקים יפגעו מהתקפות סייבר ופריצות למאגרי מידע.
פרטי מידע חשובים אשר נחשפים כתוצאה מפריצה למאגרי מידע של עסקים עלולים לגרום לבעלים של אותם עסקים להיחשף לסנקציות ומגבלות שונות ובחלק מן המקרים גם לאחריות פלילית, מעבר לכך בית עסק נפגע גם בפן הכלכלי בעקבות פריצה למאגרי מידע ושמו הטוב של בית העסק נפגע גם כן. 

 

 

מהם הסיכונים אליהם חשופים בעלי עסקים בעקבות מתקפות סייבר?

מאחר שבתי עסק וחברות רבות במדינת ישראל מנהלים מאגרי מידע המכילים בתוכם מידע חשוב ורגיש שנוגע לגורמים צד ג', מאגרי מידע המכילים מידע פיננסי וכלכלי רגיש, מאגרי מידע המכילים פרטים אישיים רגישים, מאגרי מידע המכילים פרטים של כרטיסי אשראי, מאגרי מידע המכילים פרטי מידע הנחשבים מוגנים על פי החוק וכן הלאה, חשיפה של פרטי מידע המצויים באחד ממאגרי המידע שציינו בפניכם עלולה להוביל את הבעלים של בית העסק למצב בו עליו לסבול מסנקציות שונות ואפילו לשאת באחריות פלילית. 

 

כיצד פועל חוק הגנת סייבר בישראל כנגד התקפות סייבר?

ישנם תחומים מסוימים במדינת ישראל המצויים תחת פיקוח מחמיר ורגולציה מקיפה ומחמירה, חלק מן התחומים הללו הינם: פיננסים ובנקאות, בריאות, ענף המזון, ייצור, אספקת שירותים חיוניים לציבור וכן הלאה. כלל החברות בישראל הפועלות באחד מהתחומים שציינו בפניכם מחויבות לעמוד בתקנים ותנאים מחמירים במיוחד הנוגעים לאבטחת מידע ואיכות, חלק מאותם תקנים נוגעים גם להצפנה של נתוני כרטיסי אשראי.
יתר על כן, ישנם תקנים רגולטוריים שונים המתייחסים לרמת האיכות של אבטחת המידע שבה צריכות לעמוד חברות ציבוריות ומהי הציפייה מן החברות הללו בכל הנוגע לאבטחת המידע שלהן. 

כמו כן יש לציין כי ההתפתחות המהירה של עולם הסייבר בכל רחבי העולם לצד ההתפתחות של מתקפות על מאגרי מידע חשובים רבים, גם מצד עסקים ואנשים פרטיים וגם מצד מדינות, הביאה את המחוקקים ובתי המשפט להשקיע כמויות גדולות של מאמצים במטרה לצמצם את הפערים להעניק פתרונות רלוונטיים ומתאימים למצבים השונים.
אם אתם בעלים של עסק מסוים או שמא אתם אדם פרטי ועברתם התקפת סייבר כלשהי ואין לכם מושג מה השלב הבא וכיצד עליכם לפעול, אנו ממליצים לכם לגשת לייעוץ משפטי אצל איש מקצוע מומחה בתחום שידע לאילו תקנים הנוגעים לאבטחת מידע יש להתייחס, מהן הרגולציות הרלוונטיות לתחום שלכם ומהן הדרכים היעילות ביותר בהן יש לפעול כדי למנוע מצב שבו אתם חשופים לתביעות נזיקין ותביעות פליליות בגין פריצות והתקפות סייבר. בעל המקצוע הרלוונטי ביותר למצבים הללו הינו עורך דין המתמחה בתחום הסייבר. 

 

אילו נושאים יש לבדוק בעת ייעוץ משפטי בהגנת סייבר?

אם אתם בעלים של עסק מסוים חשוב מאוד שתבינו כיצד אתם יכולים לפעול כדי להבצע הגנת סייבר בנוגע למאגרי המידע של בית העסק שלכם על הצד הטוב ביותר וכיצד אתם יכולים להגיע למצב בו התנהלות עסקית מולכם ואתכם אינה מובילה לחשיפת גורם שלישי לגניבת מידע.
מספיקה טעות אחת בתחום הסייבר או שמא בתחום אבטחת המידע כדי לגרום נזק משמעותי לבית עסק, לא משנה אם מדובר ביית עסק קטן או שמא בבית עסק גדול ומוכר – מלבד לנושא האזרחי או הפלילי, שמו של בית העסק יכול לחוות נזק משמעותי ורציני מאוד בעקבות מצב כזה. 

כיום אנו יכולים לראות מגוון מותגים מוכרים ומצליחים שכלל פעילותם מתבצעת באמצעות הרשת האינטרנטית, הקשר שהם מנהלים עם הלקוחות מתנהל באמצעות האינטרנט ובאותה מידה גם הכנסותיהם.
כמו כן קיימים לא מעט מותגים שתלויים באופן משמעותי מאוד בזמינות השירותים שהם מעניקים בזמן אמת, מקרה אחד של השבתה, גם אם מדובר בהשבתה לזמן קצר מאוד, עלול לגרום להם נזק משמעותי מאוד.
אנו ממליצים לכם לבדוק כי בעל המקצוע שאליו אתם פונים לצורך קבלת ייעוץ משפטי בכל הנוגע לאבטחת מידע וסייבר מתמחה בחוקים ובתקנות שונות הנוגעות לבתי עסק וגם ברגולציות אשר משתנות בין מדינה למדינה. 

 

בחרו עורך דין בעל התמחות ספציפית

יתר על כן אנו ממליצים לכם לוודא כי עורך הדין שאליו אתם מעוניינים לגשת על מנת לקבל ייעוץ משפטי הוא בעל התמחות בסייבר ואבטחת מידע, וכי הוא בקיא בתחום נכון לרגע שבו אתם פונים אליו. הכרת הנושאים השונים היא בעלת חשיבות מכרעת, חלק מן הנושאים אותם חשוב שעורך הדין יכיר הם: חוקים ותקנות הנוגעות לכרטיסי אשראי, חוקים ותקנות הנוגעות לחברות ציבוריות, כיצד לבצע הערכת סיכונים ועוד נושאים חשובים נוספים.
כמו כן העדיפו לקבל סיוע מעורך דין המתמחה בתחום אבטחת המידע והסייבר שנמצא בתחום כבר מספר שנים לפחות, ולא מעורך דין שרק מתחיל את דרכו בתחום. 

 

 

מהם המקרים שבהם נזדקק לסיוע מעורך דין?

אחד המקרים המוכרים ביותר אשר בעקבותיו לא מעט אנשים מחליטים לפנות לעורך דין המתמחה בסייבר ואבטחת מידע לצורך קבלת סיוע הוא מקרה שבו אותם אנשים חווים התקפה שפוגעת במחשב שלהם או שמא בפרטים אשר שמורים בו. מקרים מסוג זה מוגדרים כעבירה בחוק המחשבים, למשל חדירה למחשב פרטי כנגד החוק, העברת מידע כוזב או שימוש בתוכנות זדוניות ותוכנות ריגול. 

אם גם אתם חוויתם מקרה מן הסוג הזה בעל המקצוע שיעניק לכם את הסיוע הרב ביותר הינו עורך דין בעל התמחות באבטחת מידע וסייבר שמכיר את הדרכים השונות בהן יש לפעול על מנת להתמודד עם מקרים מן הסוג הזה. אנו ממליצים לכם לפנות לעורך הדין מוקדם ככל הניתן כדי שתוכלו למצות את כל הזכויות שלכם ותשמרו על עצמכן מעברייני רשת והאקרים נוספים שעלולים לתקוף אתכם פעמים נוספות.
מצב פופולרי נוסף בגינו אנשים רבים פונים לעורך דין אבטחת מידע וסייבר לצורך קבלת סיוע הוא מצב בו עברייני רשת והאקרים מבצעים עבירות ברשת האינטרנטית. לעומת סוג העבירות הקודם שציינו בפניכם בפסקה הנוכחית, עבירות שייעודן העיקרי הוא לגרום נזק לתוכן שקיים במחשב, כרגע אנחנו מדברים על עבירות המבוצעות באינטרנט כמו: הפצת מידע אישי במטרה לסחוט כסף מאדם מסוים. 

אם עבריין רשת כלשהו מנסה לסחוט ממכם כסף חשוב מאוד שתנסו ליצור עימו קשר כדי לנסות להשתלט על המצב, הסיבה לכך היא שבלא מעט מקרים המידע אשר מאיימים להפיץ הינו מידע חשוב ורגיש שיכול לגרום נזק רציני לאדם שסוחטים אם הוא יופץ. יתר על כן, מומלץ לפנות לעורך דין אבטחת מידע וסייבר כדי שיסביר לכם כיצד אתם צריכים לפעול בכל שלב. פנייה לייעוץ אצל עורך דין אבטחת מידע וסייבר היא בעלת חשיבות רבה במצבים מן הסוג הזה ויכולה לסייע רבות לאדם אותו מנסים לסחוט ובמקרים מסוימים אפילו למנוע נזקים שעשויים להיגרם לו. 

 

בחרו עורך דין בעל המלצות קודמות

במרבית התחומים בחיינו אנו עושים שימוש בהמלצות קודמות על מנת לבצע בחירה טובה ומושכלת יותר. כך עליכם לנהוג בעת שבה אתם מחפשים אחר עורך דין אבטחת מידע וסייבר לצורך קבלת סיוע. ההמלצה שלנו אליכם היא לחפש המלצות קודמות על עורך הדין שבו אתם מעוניינים לפני שאתם בוחרים בו ללוות אתכם בתהליך. אנו ממליצים לכם לפנות אל לקוחות קודמים שהשתמשו בשירותיו של עורך הדין, תוכלו לשאול את אותם לקוחות האם הם ממליצים על אותו עורך דין והאם הם היו מרוצים מהתוצאות שאליהן הוא הוביל אותם. 

כמו כן, על ידי חיפוש קצר באינטרנט אתם תוכלו למצוא ביקורות רבות על עורך הדין שבו אתם מעוניינים, אם תמצאו כמות גדולה של ביקורות חיוביות לצד כמות קטנה של ביקורות שליליות אתם תוכלו להבין כי אכן מדובר בעורך דין איכותי ומקצועי שאנשים רבים מרוצים ממנו בתחום הגנת הסייבר.

אם תמצאו כמות גדולה של ביקורות שליליות לצד כמות קטנה של ביקורות חיוביות אתם תוכלו להבין כי אותו עורך דין אינו מקצועי במיוחד וככל הנראה עדיף לכם לבחור בעורך דין אחר. 

 

הניסיון הוא מעל הכל

תמיד העדיפו לבחור עורך דין בעל ניסיון עם הגנת סייבר של מספר שנים לפחות ולא בעורך דין שרק החל את דרכו בתחום. הסיבה לכך היא שעורך דין בעל ניסיון כבר טיפל בתיקים רבים והוא יודע מהן הדרכים היעילות ביותר בהן יש לפעול הודות לניסיון שלו. 

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי. אין לראות באמור משום המלצה לנקיטת הליכים או להימנעות מהליכים, וכל המקבל החלטה על פי מאמר זה עושה זאת על שיקול דעתו ותחת אחריותו הבלעדית.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא נזיקין ליטיגציה

מאמרים בנושא נזיקין ליטיגציה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: