עורך דין תאונות דרכים מומלץ | המדריך המלא עם המידע השימושי שאתם צריכים!

תוכן עניינים

כל משתמש דרך כזה או אחר, לא משנה אם מדובר בנוסע, נהג או הולך רגל, אשר היה מעורב בתאונת דרכים זכאי לקבל פיצוי כלכלי בהתאם לנזק שנגרם לו עקב התאונה. כל נושא תאונות הדרכים והפיצויים השונים מוסדרים בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. 

בהתאם לכתוב בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, מספיק שנגרם לאדם נזק בגופו במהלך תאונת דרכים כדי שתהיה לו הזכאות לקבל פיצוי, לא משנה מי הוא האשם בתאונה, גם תאונות דרכים עצמאיות הן תאונות שניתן לקבל עליהם פיצוי במידה ונפגעים. הפיצוי אותו זכאי לקבל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים תלוי  בנזק שנגרם לו, הנזקים השונים והפיצויים שיש לקבל בהתאם אליהם מוסדרים בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים לפי קטגוריות שונות.

 

על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תאונת דרכים היא כל אירוע שבו אדם חווה נזק גופני כתוצאה משימוש ברכב בעל מנוע לצורך תחבורה. הגדרה זו של החוק הינה הגדרה כללית מאוד, בשל כך נקבעו בחוק עוד מספר מקרים שונים שגם הם מוגדרים בתור תאונת דרכים. 

 

למרות ההרחבות של חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, החוק עדיין נשאר בעייתי, נקבעו עוד מקרים אשר מוגדרים בתור תאונת דרכים, כל מקרה נבחן בפני עצמו, חשוב לציין כי לא כל תאונה שנגרמה תוך כדי שימוש ברכב מנועי תחשב לתאונת דרכים עליה יש לקבל פיצויים. 

 

פקודת הרכב המנועי במדינת ישראל קובעת כי כל בעל רכב או כל אדם אשר משתמש ברכב חייב להחזיק בפוליסת ביטוח אשר מכסה את האחריות בהתאם לחוק הפיצויים, מטרתה של פוליסת הביטוח היא לשמש את המחזיק בפוליסה במקרים בהם הוא נפגע בתאונות דרכים, דרך הפוליסה מתקבלים הפיצויים. 

 

עורך דין תאונות דרכים: את מי תובעים במקרה של תאונת דרכים?

אדם אשר נוסע ברכב בזמן תאונה צריך לתבוע את החברה בה קיים ביטוח החובה של הרכב בו הוא נסע במהלך התאונה. 

אדם אשר נוהג ברכב בזמן תאונה צריך לתבוע את החברה בה קיים ביטוח החובה של הרכב בו הוא נהג במהלך התאונה. 

הולך רגל אשר נפגע בתאונת דרכים צריך לתבוע את החברה בה קיים ביטוח החובה של הרכב שפגע בו. 

במידה ואותו רכב שלקח חלק בתאונה אינו בעל ביטוח חובה, התביעה על התאונה תוגש כנגד קרנית, קרנית הינה הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, קרן זו הוקמה על ידי החוק על מנת לפצות נפגעים בתאונות הדרכים בישראל. 

חשוב לדעת כי כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים ועל פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים הוא רשאי לקבל פיצויים, לאותו אדם אין אפשרות לתבוע אף גורם כזה או אחר מתוקף של כל חוק כזה או אחר, עקרון זה אשר כתוב בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים נקרא "עיקרון ייחוד העילה". 

 

 

כיצד יש לפעול במקרה של תאונת דרכים?

כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים כזו או אחרת רוצה לקבל את מלוא הפיצויים להם הוא זכאי בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. 

בדרך כלל חברות הביטוח יעשו כל שביכולתם כדי לדחות את התביעות על תאונות הדרכים או כדי לתת פיצוי נמוך במיוחד, ובעצם לא לתת למבוטח את כל מה שמגיע לו. כדי שדבר כזה לא יקרה לכם, הכנו עבורכם מספר טיפים כיצד עליכם לפעול לאחר תאונת דרכים. 

 

תיעוד מלא ומקיף של האירוע ואישור של משטרת ישראל

השתדלו לרשום בצורה מלאה, מקיפה ומדויקת את כל רצף האירועים שהוביל לתאונת הדרכים, השתדלו לעשות זאת כמה שיותר קרוב למועד בו קרתה תאונת הדרכים. 

חשוב מאוד לכתוב את המיקום המדויק של תאונת הדרכים, את המספרים של הרכבים אשר לקחו חלק בתאונה, את המספרים של פוליסות הביטוח של הרכבים, את הפרטים של הנהגים אשר לקחו חלק באירוע ואת הפרטים של העדים לאירוע. 

חברות הביטוח רוצות לקבל פירוט מלא ככל האפשר בנוגע לכל הנושא. 

חשוב מאוד לקבל ממשטרת ישראל אישור כי תאונת הדרכים אכן התקיימה, יש צורך באישור זה על מנת להגיש תביעה על תאונת דרכים נגד חברת הביטוח. 

 

מסמכים רפואיים

עליכם לשמור על כל מסמך רפואי כזה או אחר המאשר כי אכן נגרם לכם נזק גופני כתוצאה מתאונת הדרכים. 

כחלק מן התביעה יהיה עליכם להציג את אותם מסמכים רפואיים, הם אלו אשר יוכיחו כי אכן נגרם לכם נזק גופני כתוצאה מהתאונה. במידה ולא תחזיקו בתיעוד רפואי לנזקים שנגרמו לכם בתאונה, חברות הביטוח לא יסכימו לקבל את הטענות שלכם. 

 

שמרו את כל הקבלות על הוצאות

שמרו ביחד על כל הקבלות אשר קשורות להוצאות כספיות שהיה עליכם להוציא כתוצאה מתאונת הדרכים. בסופו של התהליך, כאשר בית המשפט יחליט על פיצוי או במהלך משא ומתן עם חברות הביטוח, תוכלו לקבל זיכוי על ההוצאות הללו, חלק מן המוצרים עליהם מקבלים זיכוי הם: תרופות, אביזרים שונים, טיפולים רפואיים בהם היה צורך עקב התאונה וכו'. 

 

התייעצות עם עורך דין תאונות דרכים מומחה

בחלק גדול מן המקרים עקב תאונת דרכים נגרמים נזקים גופניים שונים, תוך כדי תהליך ההחלמה חשוב מאוד להתחיל גם בתהליך המשפטי על מנת לקבל את מלוא הפיצויים מחברת הביטוח. הדרך בה אדם אשר נפגע בתאונת דרכים רשאי לקבל פיצויים היא על ידי הגשת תביעת פיצויים נגד חברת הביטוח בה מבוטח הרכב שלו. 

 

חשוב מאוד לפנות לעורך דין תאונות דרכים כבר בתחילת התהליך, עורך דין איכותי ומקצועי שילווה אתכם מתחילת הדרך יעזור לכם לפעול בצורה הנכונה ביותר ובסופו של דבר לקבל את הפיצויים המקסימליים. 

 

חברות הביטוח לא יבואו לקראתכם

במקרים רבים, חברות הביטוח השונות טוענות כי הנפגעים בתאונות הדרכים אינם צריכים לקבל פיצוי או שהפיצוי אותו הם צריכים לקבל הוא נמוך במיוחד למרות שבהתאם לביטוח החובה שלהם הם זכאים לקבל פיצויים הרבה יותר גדולים. במידה ונקלעתם למצב דומה, אסור לכם להרים ידיים ולוותר לחברות הביטוח, עליכם לפנות לעורך דין תאונות דרכים מקצועי שיעזור לכם לקבל את הפיצויים המקסימליים חברת הביטוח. 

 

החשיבות של בחירת עורך דין מומחה לתאונות דרכים

חשוב מאוד לבחור בעורך דין בעל התמחות בתחום הספציפי בו עוסק המקרה שלכם – עורך דין תאונות דרכים. כמו שלא הייתם בוחרים במנעולן כדי שיבצע עבורכם עבודות אינסטלציה, כך גם אינכם צריכים לבחור עורך דין שאינו עוסק בתחום הספציפי אלי נוגע המקרה שלכם. 

כל תחום משפטי כזה או אחר הוא בעל נושאים רבים אשר כלולים בתוכו, בשל כך כל תחום משפטי דורש התמחות ספציפית. 

עורך דין לא יכול להיות הטוב ביותר בכל תחומי ההתמחות, בדיוק בשל כך חשוב לבחור בעורך דין אשר מתמחה בתחום שרלוונטי עבורכם. במקרה הזה, עורך הדין המומלץ עבורכם ביותר הוא עורך דין אשר מחזיק בהתמחות בדיני תעבורה, עורך דין תאונות דרכים המקצועי בתחום זה ידע להסביר לכם בדיוק מה עליכם לעשות על מנת להוציא את מלוא הפיצויים מחברת הביטוח ועל מנת לזכות בתביעה המשפטית בקשר לתאונת הדרכים. 

 

 

*האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ/ליווי משפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא נזיקין ליטיגציה

מאמרים בנושא נזיקין ליטיגציה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: