עורך דין תאונות דרכים תל אביב | איך לקבל את מלוא הפיצויים על מה שעברתי?

תוכן עניינים

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים נועד להקל על כל אדם אשר חווה פגיעה כזו או אחרת כתוצאה מתאונת דרכים. אדם אשר נפגע במהלך תאונת דרכים ועונה להגדרות הרשומות בחוק יהיה זכאי להגיש תביעה ולדרוש בה פיצויים מוקדמים מחברת הביטוח של הצד הפוגע בתאונה, לא משנה עד כמה הוא אשם בתאונה. הכוונה היא שגם אם הולך רגל הוא זה שגרם לתאונת הדרכים ולפציעה, הצד הנפגע בכל זאת יהיה זכאי לפיצויים מחברת הביטוח. 

במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים הוקמה קרן שמטרתה להעניק פיצויים לנפגעים בתאונות דרכים, שמה של קרן זו הוא "קרנית". מטרתה של קרנית היא להעניק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים שאין ביכולתם לתבוע את חברת הביטוח של הצד הפוגע בתאונה, דוגמא לכך היא מקרה בו הנהג הפוגע אינו מחזיק בביטוח חובה לרכב או שהנהג הפוגע ברח לאחר התאונה. במקרים מן הסוג הזה, הצד הנפגע בתאונת הדרכים יכול להגיש תביעה בה הוא דורש פיצויים מקרן הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, בהמשך קרנית יכולה לתבוע את אותו סכום שהעניקה לצד הנפגע מהנהג הפוגע. 

עורך דין תאונות דרכים תל אביב: החשיבות של חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

בתקופות קודמות, כאשר אדם היה מעורב בתאונת דרכים היה לו קשה מאוד לתבוע פיצויים מחברות הביטוח השונות. חברות הביטוח השונות בארץ הן גדולות וחזקות מאוד, האינטרס שלהם הוא לשלם כמה שפחות פיצויים לתובע ובמקרים מסוימים לא לשלם לו כלל. בדיוק מהסיבה הזו מדינת ישראל חוקקה את חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. אותו חוק קובע כי כל אדם אשר נפגע בתאונת דרכים ועומד בתנאים הרשומים בחוק – יהיה זכאי לקבל פיצויים מחברות הביטוח באופן מיידי ואוטומטי, ללא קשר למידת האשמה של כל אחד מן הצדדים בתאונה. 

 

כדי שנפגע בתאונת דרכים יהיה רשאי לקבל פיצויים מחברות הביטוח עליו לעמוד במספר תנאים בסיסיים הכתובים בחוק:

 

על הצד הנפגע להחזיק בביטוח חובה לרכבו אשר נמצא בתוקף, הנהג צריך להחזיק ברישיון נהיגה אשר נמצא בתוקף, התאונה שהתרחשה צריכה לעמוד בהגדרה של "תאונת דרכים" על פי החוק, הצד הנפגע בתאונה קיבל טיפול רפואי במוסד רפואי מוכר קרוב למועד בו התרחשה תאונת הדרכים. אי עמידה באחד מן התנאים הללו עשויה להוביל למצב בו הנפגע אינו זכאי לקבל פיצויים או למצב בו לנפגע יהיה קושי רב בקבלת הפיצויים. 

 

מהי ההגדרה לתאונת דרכים?

בחלקו הראשון של חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים קיימת ההגדרה המלאה למהי תאונת דרכים. 

על פי חלק זה, תאונת דרכים היא כל אירוע שבו נגרם נזק פיזי לאדם כתוצאה משימוש בכלי רכב מנועי לצורך תחבורה. נזק גופני על פי אותו חוק מוגדר כמוות, מחלה, פגיעה פיזית כזו או אחרת, ליקוי שכלי או גופני עקב התאונה, גם פגיעה בכל התקן כזה או אחר אשר מיועד לתפקוד גופני נחשבת לנזק גופני. 

 

קיימים מקרים נוספים המוגדרים כתאונת דרכים על פי אותו חוק, אותם מקרים הם אינם תאונות הדרכים הרגילות שאנו מכירים בהם רכב אחד נתקע ברכב אחר, מדובר במקרים בהם כלי הרכב התפוצץ הוא התלקח עקב תקלה באחד מהרכיבים של כלי הרכב או בעקבות חומר כזה או אחר אשר נמצא ברכב וחיוני לנסיעה שלו, אפילו אם הדבר נגרם על ידי גורם כלשהו שאינו נמצא בתוך הרכב, הדבר עדיין יחשב לתאונת דרכים על פי החוק. מקרה נוסף המוגדר כתאונת דרכים על פי החוק הוא מקרה בו אירעה פגיעה ברכב אשר חונה במקום אסור או מקרה בו אירעה פגיעה כתוצאה מניצול של הכוח המכני של כלי הרכב,  ( למשל מנוף אשר מחובר לרכב) שני המקרים הללו נחשבים לתאונת דרכים על פי החוק. 

 

כל כלי רכב בעל מנוע אשר משמש לצורך תחבורה יבשתית עשוי להיחשב ככלי רכב שהמעורבות שלו בתאונת דרכים עלולה לאפשר פיצויים לצד הנפגע. 

על פי החוק, אופניים חשמליים אינם נחשבים לכלי רכב מנועי אשר תאונה בזמן נסיעה עליו יכולה להוביל למצב בו הרוכב על אותם אופניים חשמליים זכאי לפיצויים על פי החוק, זאת מאחר והבעלים של אופניים חשמליים אינו מחויב לעשות להם ביטוח חובה. אך במקרים בהם משתמש דרך נפגע מאופניים חשמליים,יש לו את האפשרות להגיש תביעה בגין עילה נזיקית רגילה ולדרוש עליה פיצויים. 

 

—-

 

חשיבותו של עורך דין בהתנהלות אל מול חברות הביטוח

כאשר אדם עובר תאונת דרכים כזו או אחרת, הוא צריך להתמודד עם פגיעות פיזיות ונפשיות ברמות שונות, מעבר לכך במקרים בהם הנפגע מאבד את כושר העבודה שלו הוא צריך להתמודד גם עם בעיות כלכליות מכיוון שאין ביכולתו לעבוד ולפרנס את עצמו, במידה והנפגע הוא המפרנס במשפחה אז גם בני המשפחה שלו חווים פגיעה כלכלית מעבר לפגיעה האישית והמשפחתית שהם עוברים. 

בשל כמות תאונות הדרכים הרבה במדינת ישראל חברות הביטוח השונות מוצאות את עצמן מתמודדות עם כמות גדולה של תביעות עקב תאונות דרכים, אותן חברות ביטוח מפסידות כספים והרווחים שלהם נפגעים באופן משמעותי, בדיוק בשל כך חברות הביטוח עושות כל שביכולתן על מנת להעניק כמה שפחות פיצויים לנפגעים בתאונות דרכים ואפילו לא להעניק פיצויים כלל. 

בהרבה מקרים התמודדות אל מול חברת ביטוח גדולה מרתיעה את הנפגעים בתאונות הדרכים והם מעדיפים לוותר על התביעה או לדחות אותה עד שחל עליה חוק ההתיישנות. 

כל חברות הביטוח במדינת ישראל מחזיקות בעורכי דין מקצועיים ואיכותיים, חוקרים פרטיים ואנשי מקצוע נוספים שהמטרה העיקרית שלהם היא להוביל למצב בו הנפגע בתאונת הדרכים מקבל כמה שפחות פיצויים, בדיוק בשל כך חשוב מאוד לפנות אל משרד עורכי דין מקצועי ואיכותי שידע כיצד להתנהל אל מול חברות הביטוח השונות ולהוציא מהם את מלוא הפיצויים אשר מגיעים לכם כתוצאה מהתאונה. 

 

כיצד בוחרים משרד עורכי דין מקצועי לתאונות דרכים?

כיום במדינת ישראל ניתן למצוא מגוון רחב של משרדי עורכי דין תאונות דרכים, אנשים רבים אינם יודעים כיצד הם יכולים להיות בטוחים שמשרד עורכי הדין בו הם בחרו הוא אכן משרד מקצועי שילווה אותם בהצלחה בתהליך התביעה. בדיוק לשם כך אספנו עבורכם את הפרמטרים החשובים ביותר עליהם יש לעבור בעת בחירת משרד עורכי דין תאונות דרכים אשר ילווה אתכם לאורך כל התהליך. 

 

  • הניסיון של המשרד – לפני שאתם בוחרים במשרד עורכי דין כזה או אחר, בדקו מהי רמת הניסיון של המשרד ושל עורכי הדין שלוקחים בו חלק. כמות הניסיון של עורך הדין אינה אומרת כי הוא בהכרח יהיה טוב יותר מעורך דין פחות ותיק בתחום, אך אין ספק כי הניסיון עושה את שלו בתחום עריכת הדין. אנו ממליצים לכם לבחור במשרד עורכי דין אשר מחזיק בניסיון של מספר שנים לפחות ולא במשרד עורכי דין אשר נמצא רק בתחילת דרכו. בהרבה מקרים,  משרד עורכי הדין בעל ניסיון של שנים רבות יהיה מקצועי מאוד ואיכותי. בנוסף על כך, משרד עורכי דין תאונות דרכים בעל ניסיון רב בתחום ידע כיצד להתנהל עם בעיות שונות לאורך התביעה, כאלה שחסרי ניסיון לא יצליחו להתמודד איתם. 
  •  הכימיה חשובה מאוד – רבים יגידו כי המקצועיות היא הדבר החשוב ביותר בעת בחירת משרד עורכי דין או עורך דין פרטי, לא ניתן להתווכח על כך שהמקצועיות של עורך הדין היא חשובה מאוד, אך הכימיה ביניכם לבין עורך הדין בו תבחרו היא דבר חשוב לא פחות. אם לא קיימת כימיה ביניכם לבין עורך הדין בו בחרתם, יש סיכוי טוב שאתם לא תהנו מהתהליך שתעברו עם אותו עורך דין. עורך דין שנקשר ללקוחותיו ויש לו כימיה איתם יבין את צרכיהם של הלקוחות על הצד הטוב ביותר ויעשה את כל המאמצים על מנת לגשת ללקוחות בצורה הטובה ביותר והנעימה ביותר, לא חסרים מקרים בהם עולות בעיות מורכבות לאורך תהליך התביעה, כאשר צצות בעיות כאלה עורך הדין צריך לדעת כיצד לפנות אל הלקוח שלו באופן שיעניק לו תחושת ביטחון והרגשה כי לעורך הדין באמת אכפת מהלקוח שלו. 
  • תחום ההתמחות של המשרד – כל משרד עורכי דין הוא בעל התמחות מסוימת, כמובן שהבחירה האידיאלית עבורכם תהיה משרד עורכי דין בעל התמחות בתאונות דרכים. משרד עורכי דין העוסק בתחום אחד בלבד לא מפסיק לצבור ניסיון באותו תחום ספציפי, בשל כך הוא יוכל לתת לכם את העצות הטובות ביותר, הוא ידע כיצד לפעול כדי שאתם תוכלו לממש את כל הזכויות שלכם והכי חשוב, הוא ידע כיצד להביא לכם את הפתרון היעיל ביותר למצב בו אתם נמצאים. במרבית המקרים, משרד עורכי דין אשר מתעסק במספר תחומים במקביל יהיה בעל פחות ידע בתחום מסוים לעומת משרד עורכי דין אשר מתעסק רק באותו תחום מסוים בלבד. 
  • נסו למצוא כמה שיותר מידע על המשרד – לצורך העניין בוא נניח כי קיבלתם מספר המלצות מאנשים קרובים אליכם על משרד עורכי דין תאונות דרכים שיצא להם לקבל את שירותיו בעבר והם מרוצים מאוד מהאופן בו הוא טיפל בהם, ניגשתם לפגישה עם אחד מעורכי הדין במשרד, שאלתם אותו כמה שאלות ויצאתם מהפגישה בתחושה כי מדובר במשרד עורכי דין מקצועי, איכותי ואמין – אין ספק כי זו התחלה נהדרת אך מספר המלצות מאנשים קרובים על משרד עורכי דין כזה או אחר אינן מספיקות כדי שתבחרו באותו משרד. בשלב הבא יהיה עליכם לערוך חיפוש על משרד עורכי הדין בו אתם מעוניינים באינטרנט ובמנועי החיפוש השונים, נסו למצוא כמה שיותר מידע רלוונטי על אותו משרד עורכי דין, במידה ותמצאו חומרים שכתבו עורכי הדין מאותו משרד תוכלו לעיין בהם וכך להבין האם אכן מדובר במשרד עורכי דין מקצועי. 

אם מרבית המידע שמצאתם על אותו משרד עורכי דין הוא מידע חיובי, אין ספק כי הבחירה שלכם תהיה מושכלת יותר ואתם תרגישו בטוחים יותר בעצמכם כאשר תבצעו אותה. אם לאחר החיפוש שערכתם מרבית המידע שנמצא הוא מידע שלילי, אנחנו ממליצים לכם לחשוב מחדש על בחירה באותו משרד עורכי דין. 

  • המלצות קודמות על המשרד – אין ספק כי אחד הפרמטרים העיקריים שעוזר לנו בעת בחירה כמעט בכל תחום בחיים שלנו הוא המלצות קודמות, הדבר חשוב פי כמה וכמה כאשר מדובר במשרד עורכי דין שעתיד ללוות אותנו לאורך כל ההליך המשפטי שלנו. ההמלצה שלנו אליכם בנקודה זו היא לחפש כמה שיותר המלצות קודמות על משרד עורכי הדין בו אתם מעוניינים לפני שאתם מחליטים לבחור בו. תוכלו לפנות אל לקוחות קודמים שקיבלו את שירותיו של אותו משרד עורכי דין ולשאול אותם כיצד עבר עליהם התהליך, האם הם הרגישו כי עורכי הדין שליוו אותם היו מקצועיים וכל שאלה אחרת שמעניינת אתכם. 

 

 

*האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ/ליווי משפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא נזיקין ליטיגציה

מאמרים בנושא נזיקין ליטיגציה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: