תביעות נזקי גוף – תאונות דרכים – כל המידע החשוב באמת

תוכן עניינים

אחד הנושאים הקשים ביותר והמורכבים ביותר בענף הייצוג המשפטי הוא תביעות בשל נזקי גוף כאלה ואחרים. בשונה מנושאים אחרים בהם ניתן לדוש שעות על גבי שעות בנוגע לראיות ועוד מונחים משפטיים אחרים, כאשר זה נוגע לתביעות נזקי גוף (לרבות בתאונות דרכים), כל המונחים המשפטיים עדיין קיימים, אך הם מתייחסים לבן אדם אשר חווה פגיעה כלשהי וכתוצאה מכך איבד את היכולת שלו לפרנס ולהתפרנס, רמת החיים שלו התדרדרה. משפחתו של הנפגע מאבדת את האדם היקר להם שהוא גם המפרנס העיקרי של המשפחה, ולצד כל הכאב והצער הם צריכים להתעסק עם בעיות כספיות. אמנם כסף הוא לא הפתרון לכל דבר בחיים, אך ללא ספק הוא יכול לעזור למשפחתו של הנפגע ולנפגע עצמו להתמודד עם שגרת החיים החדשה אליה הם נקלעו. 

תביעות נזקי גוף – תאונות דרכים – נרד לעומק, במה מדובר?

נזקי גוף, בדיוק כפי שהם נשמעים, הינם פגיעות, נזקים שונים ובחלק מן המקרים גם מוות, אשר נגרמו לאדם עקב תאונה כזו או אחרת – זה יכול להיות עקב תאונת דרכים, עקב תאונת עבודה, עקב טיפול רפואי רשלני ולא מקצועי, זה יכול לקרות לכל אחד ובכל מקום, התאונה יכולה להתרחש בבית, בזמן פעילות גופנית, או בכל סיטואציה אחרת עליה אתם חושבים. 

הדבר הדומה בין כל התביעות מן הסוג זה הוא שהן לא מתעסקות בנזקים אשר נגרמו לרכוש כזה או אחר, הן מתעסקות בנזקים שנגרמו לאדם. 

בחלק מן המקרים, כאשר הצד התובע לוקח את שירותיו של עורך דין מקצועי לנזקי גוף, הוא אולי לא יכול להשיב את המצב בחזרה לקדמותו, אך הוא ללא ספק יכול לעזור לאדם שנפגע ולמשפחתו לשוב קרוב ככל האפשר לשגרת החיים שהייתה להם לפני הפגיעה. 

 

במהלך השנים האחרונות, תביעות נזיקין הפכו להיות נפוצות  מאוד, אך עדיין תביעות בגין נזקי גוף נשארו לא פופולריות כלל, מדובר בעובדה מפתיעה מאוד, הרי נזק גופני יכול להיגרם לכל אחד על ידי כל גוף כזה או אחר, לא משנה אם מדובר בגוף פרטי או אם מדובר בגוף ציבורי. 

ישנם מקרים רבים בהם אנשים נפצעים והם זכאים לקבל פיצויים עקב הפציעה שקרתה להם. 

למרות שהמודעות לכך עולה, עדיין רק אנשים מעטים מאוד עושים זאת ואנשים רבים אחרים בוחרים לוותר על הפיצויים שהם יכולים לקבל. 

 

מדוע רק מעט אנשים מגישים תביעות נזקי גוף בתאונות?

מעבר לפגיעה הפיזית של אדם אשר חווה תאונה כזו או אחרת, קיימת גם הפגיעה הנפשית של אותו אדם אשר נפגע ויודע כי הוא זכאי לקבל פיצוי. כפי שכבר סיפרנו לכם, החוק במדינת ישראל תומך בזכות של הנפגעים לקבל פיצויים ולעזור לעצמם, למרות שאנשים רבים יודעים זאת הם עדיין בוחרים שלא לבקש את הפיצויים אשר מגיעים להם.
אותם אנשים שעוברים פגיעה כזו או אחרת מודעים לכך שהם ניצבים לפני תקופה קשה בה הם לא יוכלו לעבוד כתוצאה מהפגיעה אך הם עדיין בוחרים שלא לבקש פיצויים, הם עושים זאת עקב מספר סיבות שונות אשר אחת מהן היא חוסר אמונה במערכת המדינית וקושי מבחינה נפשית לעבור בדיקה אשר תבדוק עד כמה הם נפגעו. מדובר בקשיים נפוצים וידועים, ניתן להתגבר על הקשיים הללו באמצעות הליווי של בעל המקצוע המתאים לכך. 

 

למה חשוב כל כך להגיש תביעת נזקי גוף?

אף אחד מאיתנו לא נהנה מתביעות ארוכות אשר לוקחות מאיתנו אנרגיה רבה וזמן יקר. כאשר אנו מדברים על תביעות נזקי גוף אנו למעשה מדברים על תביעות שקל להוכיח אותן ביחס לתביעות אחרות, אם יש תיעוד ההוכחה הופכת להיות קלה עוד יותר. 

לעיתים תביעות נזקי גוף לוקחות זמן בגלל הלחץ שקיים בבתי המשפט וגם בגלל שעל הצד התובע להוכיח כי הנזק שנגרם לו השפיע עליו למשך זמן רב ובגלל זה הוא מבקש פיצוי על כך, זאת הסיבה שאנשים רבים נמנעים מהגשת תביעת נזקי גוף, הם אינם מוכנים מבחינה נפשית לעבור את כל התהליך הזה. אנחנו ממליצים לכם לא לוותר על תביעה מן הסוג הזה מכיוון שהפיצוי מגיע לכם והוא יעזור לכם בתקופה הקשה שלאחר הפגיעה. 

 

בחלק גדול מן המקרים הפיצוי הכספי אינו יכול להשיב את המצב לקדמותו, אך הוא כן יכול לעזור במידה מסוימת. במרבית המקרים הנפגעים עוברים כמות גדולה של ניתוחים וטיפולים שונים, הם עוברים גם תהליך שיקום די ארוך בנוסף לכל עוגמת הנפש שהם חווים בדרך, כל הטיפולים השונים והשיקום שעובר המטופל עולה הרבה מאוד כסף. במידה והפגיעה שאדם כלשהו עבר פגעה גם ביכולת שלו לעבוד ולפרנס את עצמו, הוא לא יצליח לשלם על כל הטיפולים שהוא עובר. כך שמעבר לאובדן כושר העבודה אותו אדם יכול להיקלע גם לחובות כספיים קשים. לכן אנו ממליצים לכם כן להגיש תביעת נזקי גוף, אפילו אם אתם חוששים שהתהליך יארך זמן רב, בסופו של דבר אתם צריכים לדאוג לעתיד הכלכלי שלכם ושל בני המשפחה שלכם. 

 

באילו מקרים ניתן להגיש תביעת נזקי גוף?

בגדול, ניתן להגיש תביעת נזקי גוף על תאונה מכל סוג כזה או אחר – תאונת דרכים, תאונת עבודה, תאונה אשר קרתה במקום בילוי ציבורי, ניתן גם להגיש תביעה על פגיעה שנגרמה עקב רשלנות במיוחד אם מדובר ברשלנות מקצועית או רשלנות רפואית. במידה ואתם מבוטחים בביטוחים שונים אשר מקנים לכם תגמולים במקרים של פגיעה כלשהי, בדקו זאת והגישו תביעה על כך. קיימים ביטוחים מסוימים שזו היא כל המטרה שלהם, בדיוק בשל כך חשוב לבדוק אם אתם חלק מביטוח כזה ולהשתמש בו במידה וכן. 

יש אפשרות להגיש תביעה לנזקי גוף גם אם אתם לא מבוטחים בביטוח כזה או אחר, כדאי לעשות זאת התביעה צריכה להיות מבוססת על פקודת הנזיקין. 

התביעה צריכה להיות מוגשת כנגד הגוף שבגללו נגרמה לכם הפגיעה. זה יכול להיות המקום בו אתם עובדים, זה יכול להיות כנגד המעסיק שלכם וגם כנגד ביטוח לאומי. במידה וקיימת פוליסה למקום אז יש להגיש את התביעה כנגד חברת הביטוח תחתיה נמצא המקום. 

במידה ומדובר בפגיעה שנגרמה כתוצאה מרשלנות כזו או אחרת, יש להגיש את התביעה כנגד האדם הרשלן וכנגד האחראים עליו, לצורך העניין אם מדובר ברשלנות רפואית, יש להגיש את התביעה כנגד הרופא שפעל ברשלנות וכנגד המוסד הרפואי בו הוא עובד. 

כל מקרה כזה או אחר עובר בדיקה מקצועית ומקיפה על מנת לבדוק האם אותו אדם אכן זכאי לפיצוי. 

 

החשיבות של עורך דין בתביעות נזקי גוף

לא משנה באיזה תביעה מדובר, בסופו של דבר יכול לחול עליה חוק התיישנות ובדיוק בגלל זה אסור להיזכר מאוחר מדי. אנחנו ממליצים לכם לפנות לעורך דין מומחה לנזקי גוף כדי שיאמר לכם האם ניתן להגיש תביעה על המקרה שלכם ויעזור לכם לעשות זאת על הצד הטוב ביותר. 

עורך דין איכותי ומקצועי יעזור לכם להוציא כמה שיותר פיצויים ויהפוך את כל תהליך התביעה לפשוט הרבה יותר עבורכם.  

 

*האמור לעיל הינו בגדר מידע כללי בלבד ואין לראות בו כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא נזיקין ליטיגציה

מאמרים בנושא נזיקין ליטיגציה

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: