הפתרון לצ'קים חוזרים ללא כיסוי – צ'קים חוזרים – מה עושים?

תוכן עניינים

כתוצאה מההתפתחות הנמשכת של הטכנולוגיה ושל שירותי הדיגיטל השונים ניתן לראות יותר אנשים אשר עוברים לעשות שימוש באפליקציות שונות של תשלום ובשירותים דיגיטליים כאלה ואחרים כדי לבצע תשלום על כל מיני עסקאות. אך יחד עם זאת עדיין חלק גדול מהאוכלוסייה הישראלית מעדיפה להשתמש בצ'קים  על פני השירותים הדיגיטליים השונים. 

צ'ק נחשב לאמצעי תשלום מיוחד במינו והוא מחזיק ביתרונות שקיימים רק אצלו: יש אפשרות להשתמש בצ'ק גם כשאין לנו גישה לאינטרנט, אין צורך באמצעי דיגיטלי כלשהו על מנת להשתמש בצ'ק, כאשר אנו משלמים באמצעות צ'ק אנחנו יכולים להשתמש בו כדי לבצע הוכחת רכישה, כמו כן צ'ק הוא אחד האמצעים שאיתם הכי נוח לבצע פיקדון. 

 

בכל שנה האוכלוסייה הישראלית מפקידה צ'קים  בסכום כולל של מאות מיליוני שקלים וגם יותר מזה, זוהי הוכחה לכך שגם כיום הצ'קים  נחשבים לאמצעי תשלום נפוץ וחזק. למרות היתרונות הרבים של הצ'קים  והשימוש הנרחב בהם, ניתן למנות מקרים רבים בהם צ'קים  אינם נפדים, צ'קים  חוזרים  ובמקרים מסוימים השימוש בצ'קים  נעשה בניגוד לחוק או שמא השימוש יוצר בעיות לאדם שנתן את הצ'ק. 

מאמר זה כולל בתוכו מידע רלוונטי וחיוני בכל הנוגע לצ'קים חוזרים ללא כיסוי.  

 

אם עדיין לא הכרנו – אנחנו משרד עורכי הדין דרעי רייפר ושות', חברת עו"ד בעלת ניסיון של מעל 30 שנים ומוניטין רב. אנו מתכננים ומיישמים אסטרטגיות מקיפות ומתקדמות לגביית חובות בהתאמה אישית ללקוח.

צ'קים חוזרים ללא כיסוי – על מה אנחנו מדברים?

קיימות סיבות שונות ומגוונות לחזרה של צ'קים ואי כיבוד שלהם, הסיבה שאנו הולכים לציין בפניכם כעת היא הסיבה הנפוצה ביותר לחזרה של צ'קים וגם הסיבה הכי פחות נעימה מכל הסיבות, כאשר צ'ק חוזר מסיבה זו הכוונה היא שהאדם אשר נתן לכם את הצ'ק נתן לכם אותו למרות שלא קיים לו כיסוי. 

צ'ק ללא כיסוי יחזור אל הבנק מכיוון שבזמן פירעון הצ'ק לא היה מספיק כסף בחשבון של נותן הצ'ק על מנת לכסות אותו. תופעה זו הינה תופעה שכיחה מאוד היא חוזרת על עצמה פעמים רבות ונחשבת לבעיה משמעותית. ברוב הגדול של המקרים בהם הסיבה להחזרת הצ'ק היא תקלה טכנית, בסוף מתגלה כי התקלה קרתה בתמימות דעת וללא כוונה תחילה, לעומת זאת כאשר מדובר בצ'קים חוזרים ללא כיסוי המצב הוא אחר. 

בחלק גדול מן המקרים בהם צ'קים חוזרים ללא כיסוי מתגלה כי אותם אנשים שנתנו את הצ'קים עשו זאת בידיעה מלאה, הכוונה היא שהפעולה לא נעשתה בתמימות אלא בכוונה תחילה. 

במידה ואתם מקבלים בחזרה צ'ק ללא כיסוי הפעולה הראשונה שאנו ממליצים לכם לנקוט בה היא לקיים שיחה עם נותן הצ'ק ולשאול אותו מה עתיד לקרות עם הצ'ק. במהלך השיחה עם נותן הצ'ק אתם תצליחו להבין בצורה טובה הרבה יותר האם מדובר באדם שמנסה להתחמק מכם ומתשלום או שמדובר באדם שחווה מעט בעיות אך הוא עדיין יכול ורוצה לטפל בבעיה במהירות האפשרית. 

אם לאחר השיחה עם נותן הצ'ק אתם מבינים כי הוא מנסה להתחמק מתשלום, ההמלצה שלנו אליכם היא לפנות אל עורך דין בעל התמחות בתחום גביית החובות כדי שיעזור לכם לפתור את המצב אליו נקלעתם בצורה הטובה ביותר. 

 

חשיבותו של עורך דין בשיקים חוזרים

בכל מקרה בו צ'ק חוזר אליכם כתוצאה מסיבה שהיא לא תקינה ולא קשורה לטעות שנעשתה בחוסר ידיעה ובתמימות, ישנה חשיבות רבה לפנייה אל עורך דין בעל התמחות בתחום גביית חובות. 

הסיבה הראשונה לכך היא שעורך דין בעל התמחות בתחום גביית חובות הוא זה שמכיר את הנושא בצורה הטובה ביותר והוא זה אשר ידע כיצד לבדוק את כל העניין באופן המקיף ביותר והמהיר ביותר. 

כמו כן, ישנם הרבה מקרים בהם אנשים שמנסים להתחמק מתשלום מקבלים שיחה מעורך דין וגם מכתב אזהרה ממנו, ולאחר מכן הם מבקשים סליחה על התנהגותם ומחזירים את הכסף מיידית.  

כאשר המצב מסתבך ואתם צריכים לפתוח תיק בהוצאה לפועל כנגד האדם שצריך להחזיר לכם את הכסף, ההמלצה שלנו אליכם היא לשכור את השירות של עורך דין בעל התמחות בכל הקשור להוצאה לפועל, ההמלצה שלנו אליכם היא לבחור בעורך דין  מקצועי ככל הניתן ובעל ניסיון רב ככל הניתן. עורך דין בעל התמחות בהוצאה לפועל הוא זה אשר ידע איך לפעול בצורה המיטבית כדי להשיב לכם את הכסף שלכם בצורה המהירה ביותר ועם כמה שפחות קשיים בדרך. 

 

 

כיצד החוק במדינה מתייחס לצ'קים חוזרים ללא כיסוי?

כמו במדינות שונות בעולם, גם במדינת ישראל החוק מתייחס לצ'קים חוזרים בכובד ראש ובחומרה רבה, וזאת מאחר והם פוגעים באנשים אשר מקבלים את הצ'קים וגם בהתנהלות התקינה של המשק הישראלי. בשל התאוצה הרבה שצברה תופעת הצ'קים  החוזרים לאורך התקופה האחרונה, הרשויות במדינה החליטו על מספר סנקציות שונות ועל מספר דרכי פעולה שונות בהן יהיה ניתן להשתמש במקרים של צ'קים  חוזרים ללא כיסוי. 

ריכזנו עבורכם חלק מן הסנקציות ודרכי הפעולה האפשריות:

  • במקרים בהם האדם אשר נותן את הצ'ק עושה זאת למרות שהוא יודע כי בחשבון הבנק שלו אין מספיק כסף על מנת לכסות את הצ'ק, אותו אדם עובר עבירה פלילית שעליה הוא יכול לקבל עד שנה של מאסר בפועל או/ו קנס כספי. 
  • במקרים בהם אדם מחליט לבטל צ'ק כדי להימנע מתשלום לספק אחרי שהספק קיים את הצד שלו בעסקה, הדבר עלול לעורר חשדות כי נותן הצ'ק מנסה לבצע עבירה פלילית של קבלת דבר ברמאות. 
  • כאשר אדם עושה שימוש בצ'ק מזויף לצורך ביצוע של עסקה כזו או אחרת והזיוף מתגלה, האדם ישפט בגין זיוף של מסמך. 
  • לאחר 10 סירובים על צ'קים לאורך שנה שלמה, חשבון הבנק של אותו אדם שקיבל את הסירובים יהפוך למוגבל ואותו אדם יסווג בתור לקוח מוגבל על ידי הבנק. 
  • אנשים שחשבונות הבנק שלהם מוגבלים כתוצאה מעשרה צ'קים שסורבו, הבנק לא יאשר להנפיק עבורם פנקסי צ'קים, בנוסף על כך לאותם אנשים לא תהיה אופציה להיות מורשי חתימה ומיופי כוח בחשבון. 

 

אנשים המחזיקים בחשבון בנק שקיימות בו חריגות ממסגרת האשראי יודעים כי הבנק אינו חייב להסכים לפריעה של הצ'קים שהוא מחלק אלא אם כן הוא פעל לסדר את הנושא מלכתחילה. אנשים אשר ממשיכים לתת צ'קים למרות שהם יודעים שאין להם כיסוי בחשבון הבנק שלהם למעשה עוברים עבירה פלילית. 

 

מה אפשר לעשות בנוגע לצ'ק שחזר אליי?

ראשית, במקרים בהם חוזר אליכם צ'ק אשר ניסיתם להפקיד אותו אל חשבונכם, טרם אתם מתחילים לנקוט בפעולות כאלה ואחרות כדי להחזיר את הכסף שלכם, חשוב מאוד לבדוק באמצעות שיחה עם הבנק מאיזה סיבה הצ'ק לא כובד. כל אחת מן הסיבות היא בעלת דרכי טיפול שונות. רק כאשר צ'קים חוזרים מהבנק ועליהם מוטבעת החותמת "מוחזר", רק אז יש אפשרות לפנות להליכי הוצאה לפועל כנגד נותן הצ'קים. 

 

אתם יכולים לגשת ללשכת ההוצאה לפועל ולפתוח תיק בקשר לכל צ'ק שחזר אליכם אם אתם מוכנים לשלם את האגרה על פתיחת התיק. האדם שצריך לקבל בחזרה את כספו מנותן הצ'קים צריך לחשוב טוב מאוד האם פתיחת תיק בהוצאה לפועל נגד האדם שנתן את הצ'קים היא דרך פעולה נכונה, בעל החוב צריך להתייחס לנושאים הבאים כחלק מן השיקולים שלו: יש להתייחס לסכום הכספי שלא התקבל אשר נקוב בצ'ק, כמו כן בעל החוב צריך לקחת בחשבון כי יש סיכוי שהאדם אשר נתן לו את הצ'ק עשה את אותו דבר גם לאנשים אחרים וכתוצאה מכך קיימת רשימת המתנה ארוכה בנוגע לקבלת החוב חזרה. 

מקרים כאלה יכולים לגרום להליכי ההוצאה לפועל להימשך זמן רב מאוד, כמו כן הסיכויים לקבלת החוב חזרה הופכים להיות נמוכים. אחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם מקרים מהסוג הזה היא על ידי ייעוץ עם עורך דין בעל התמחות בהליכי הוצאה לפועל והליכי גבייה, עורך דין העוסק בתחום זה ידע לעזור לכם לעבור את התהליך בצורה הטובה ביותר.  אנו ממליצים לכם לפנות לעורך דין ולערוך איתו שיחת התייעצות טרם אתם פותחים תיק בהוצאה לפועל נגד נותן הצ'ק או טרם אתם מוותרים על הנושא. 

 

 

*הבהרה: האמור הינו בגדר מידע כללי בלבד ואינו משמש כתחליף לייעוץ/ליווי משפטי.

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:

שירותים נוספים בנושא גביית חובות

מאמרים בנושא גביית חובות

לייעוץ ראשוני ללא התחייבות

התקשרו 050-711-8585 או השאירו פרטים:
זקוקים לסיוע מהיר? נשמח לעזור בכל שאלה: